Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:32:55 GMT

۴۱ پروژه ملی در استان همدان در دست اجرا است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۰۹۶۵

۴۱ پروژه ملی در استان همدان در دست اجرا است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی عصر جمعه در آیین اختتامیه جشنواره شهروند برگزیده در همدان، گفت: معمولا جلساتی که تحت عنوان شهروندی برگزار می‌شود یک شهر به آن نگاه عالمانه دارند و مردم دوست دارند در آن همایش زیباترین برنامه‌ها اجرا شود.

وی با بیان اینکه همدان شهری پرآوازه و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، گفت:باید به این حرکت و برنامه احترام و ارزش قائل گذاشت اما در انتخاب شهروندان باید هر عینکی کنار گذاشته شود و مطلقاً به همدان نگاه شود، حتی ممکن است فردی انتخاب شود که با شخص من و شما مشکل داشته باشد اما ما او را منتخب و قابل‌احترام می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه باید نخبگان را انتخاب کرد و بر نخبگان شهر و استان پافشاری کرد، تصریح کرد: این همایش سال‌به‌سال بهتر و دارای ویژگی‌های بهتر خواهد شد.

وی بابیان اینکه به یک همدان بزرگ، مقتدر و درشان پایتخت تاریخ و تمدن نگاه می‌کنیم، گفت: در همدان بر اساس شرایط و مرور زمان افرادی زندگی می‌کردند که ۵۰۰ سال همدان را پایتخت نگه داشتند و بعد از آن‌ها آن‌قدر این شهر را کوچک کردند که به یک شهر درجه ۲ و ۳ تبدیل شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز این انگیزه وجود دارد که همدان به اوج خود و جایگاه ویژه‌اش برسد و اگر بخواهیم به این برسیم باید نگاه خود را بزرگ کرده و به همه آدم‌ها به‌عنوان انسان و شهروند درجه‌یک نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این شهر در گذشته همه اقوام و مذاهب جایگاه داشتند، گفت: امروز همدان با ۷۰۰ هزار نفر؛ جمعیتی از اقوام مختلف را در خود جای‌داده است.

حاجی بابایی اظهار کرد: باید بزرگانمان را بزرگ‌تر کنیم و دیگران را به بزرگی تشویق کنیم چراکه با بزرگی دیگران بزرگ می‌شویم و این مهم زمانی شدنی است که همشهری خود را دوست بداریم و برایش ارزش قائل باشیم.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و بیان اینکه بر اساس گزارش این کمیسیون هرماه یک استان  بازدید می شود، گفت: همدان در حوزه بهداشت و درمان اگر اول نباشد دوم است و امروز همدان در تمام زمینه‌ها در حال تعالی و رشد است.

نهضت حرکت و توسعه را درک کنیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انرژی مثبت انسان را رشد می‌دهد و انرژی منفی انسان را خاموش می‌کند و امروز در همدان نیازمند انرژی مثبت و نیازمند نقد هستیم و نهضت حرکت و توسعه را درک کنیم.

وی بابیان اینکه هنرمندان سؤال داشتند که چرا در این شهر موزه نداریم، گفت: بنده به هنرمندان اعلام می کنم که  ایراد از شما نیست و ایراد از ماست که نمی‌توانیم کارهایی که در دست اجرا داریم را اعلام کنیم و آنچه ایجادشده را در مقام مقایسه برای شما بیان کنیم، موزه دفاع مقدس، موزه منطقه‌ای، موزه هنرهای معاصر و غیره را در استان همدان داریم که از بهترین‌های کشور هستند و خواهند بود.

حاجی بابایی بابیان اینکه در این استان بیمارستان یک هزار تخت خوابی وی آی پی گردشگری در حال احداث است، گفت: هیچ استانی به‌اندازه همدان، به‌جز تهران در حوزه راه‌آهن زیرساخت ایجاد نشده و گاهی کارهای بزرگ در تبلیغات گم می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۴۱ پروژه ملی همچون قطار شهری در همدان، گفت: امروز شهر همدان درخور جایگاه تاریخ و تمدن نیست و شهرداری و شورای شهر هرچقدر کار می‌کنند باید چند برابر کار ایجاد شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  سیل جمعیت از استان‌های هم‌جوار و شهرستان‌های استان به همدان می‌آیند لذا کلان‌شهر شدن همدان و طرح جامع شهر همدان لازم‌الاجرا است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه این مهم ایجاد ۱۰ تا ۱۵ شهرک در شهر همدان در مناطق مختلف شهری است، گفت: جمعیت همدان روبه افزایش است و اگر این مهم انجام نشود در آینده مشکل خواهیم داشت باید کارهای بزرگ انجام داد.

حاجی بابایی بابیان اینکه امروز همدان جایگاه خود را پیداکرده و همدانی‌ها در همه زمینه‌ها ورود کردند، گفت: ۴ پروژه فناوری برتر در کشور در دست انجام است که یکی از آن‌ها در همدان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به احداث هگمتانه بازار با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد جنب فرودگاه همدان، گفت: این بازار با حضور ۸ استان کشور ایجاد می‌شود تا شهروندان ما برای خرید وسایل موردنیاز خود به سایر استان‌ها سفر نکنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پشت سر همه این پروژه‌ها هزاران ساعت فعالیت و برنامه‌ریزی وجود دارد، گفت: باید  همه برای توسعه استان و شهرستان قدم بردارند و در کنار هم بایستند.

کد خبر 4706515

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان نهاوند شهروند شهرداری همدان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه یاسوج عید غدیر خم اربعین حسینی ماه محرم گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن