Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر چاپخانه «نور حکمت» گفت: آسیب‌شناسی در حوزه چاپ و نشر مدت‌هاست که به فراموشی سپرده‌شده است، این شرایط برای افرادی که در چاپخانه‌ها به فعالیت می‌پردازند و فرهنگ را ترویج می‌کنند بسیار شرایطی دشواری را به همراه دارد. تاریخ انتشار: 08:40 - 09 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۶۳۶

حمید غفاری مدیر چاپخانه نور حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون مشکلات چاپخانه‌ها گفت: صنعت چاپ طی چند سال اخیر با مشکلات متعددی روبرو شده، کمبود مواد اولیه مالیات بر ارزش‌ افزوده و از همه مهم‌تر مشخص نبودن متولی اصلی صنعت چاپ شرایط را برای فعالیت چاپخانه‌داران بسیار سخت و دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره حل مشکلات و رفع موانع و آسیب‌های موجود در حوزه چاپ و نشر بیان کرد: آسیب‌شناسی در حوزه چاپ و نشر مدت‌هاست که به فراموشی سپرده‌شده است، این شرایط برای افرادی که در چاپخانه‌ها به فعالیت می‌پردازند و فرهنگ را ترویج می‌کنند بسیار شرایطی دشواری را به همراه دارد. تعداد چاپخانه‌هایی که طی یک سال گذشته تعطیل‌شده‌اند بسیار زیاد هستند.

غفاری پیرامون انتقاداتی که به چاپخانه‌داران وارد می‌کنند ابراز کرد: برخی معتقدند که برای رونق‌بخشی چاپ باید از ماشین‌آلات و فن‌آوری نوین و به‌ روز استفاده کرد این در حالی است که به‌ روز بودن ماشین‌آلات نیازمند زیرساخت‌ها و تسهیلاتی است و از سوی دیگر وجود تضمینی برای انعقاد قرارداد‌هایی که بتواند سود و ادامه فعالیت چاپخانه‌ها را در بر گیرد ضروری است.

وی در خصوص مشکلاتی که ضربات مهلکی را بر بدنه صنعت چاپ وارد کرده است ابراز کرد: از آنجا که صنعت چاپ جزو بخش‌های خصوصی محسوب می‌شود نتوانسته از امکانات و تسهیلات لازم برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود استفاده لازم را ببرد از سوی دیگر مشکلات درون صنفی در اتحادیه بر چالش‌های موجود افزوده است.

این چاپخانه‌دار مشکل اصلی حوزه صنعت چاپ را عدم مشخص بودن متولی دانست و اظهار کرد: من معتقدم هنگامی‌که متولی صنعت چاپ مشخص نباشد هیچ‌گونه ضوابط و قانونی که بتواند تسهیلات مناسبی را در اختیار چاپخانه‌ها قرار دهد و یا از تولیدکنندگان حوزه فرهنگ در برابر مشکلات و قوانین نادرست حوزه مالیات دفاع کند وجود ندارد.

غفاری افزود: مقررات صنفی آیین‌نامه‌ها و فشار مضاعف مالیاتی ادامه حیات را برای چاپخانه‌ها بسیار طاقت‌فرسا کرده است متأسفانه اتحادیه چاپخانه داران نیز نتوانسته برای دفاع از حق چاپخانه‌داران کاری کند.

وی در خصوص مشکلات مالیاتی در حوزه صنعت چاپ اظهار کرد: چاپخانه‌داران حلقه واسطه بین تولیدکننده نهایی و سفارش‌دهندگان هستند لذا نباید مالیات ارزش‌افزوده از تولیدکننده و یا چاپخانه‌ها دریافت شود این در حالی است که طبق قوانین و مقررات ارزش‌افزوده به مصرف‌کننده نهایی تعلق می‌گیرد.

مدیر چاپخانه نور حکمت در همین راستا ادامه داد: در برخی مواقع چاپخانه‌ها مالیات بر ارزش‌افزوده را از جیب خودپرداخت می‌کنند تا بتوانند واحد‌های تولیدکننده خود را سرپا نگاه‌ دارند، سیستم ممیزی مالیات که در چاپخانه‌ها به اجرا گذاشته‌ شده نیز مشکلات خاص خود را دارد.

وی در خصوص وظیفه سازمان دارایی در قبال واحد‌های تولیدکننده و چاپخانه‌ها تصریح کرد: سازمان دارایی نتوانسته برنامه‌ای مشخص و معین برای خود تدوین کند و رضایت و طیب خاطر تولیدکننده و چاپخانه‌ها را به دست بیاورد این سازمان باید بداند که اگر واحد‌های تولیدکننده کوچک و متوسط بتوانند فعالیت کنند قطعاً مالیات و مالیات بر ارزش‌افزوده خود را تمام و کمال پرداخت می‌کنند، اما چنانچه هر یک از این واحد‌ها نتواند چرخه اقتصادی خود را تأمین کند تعطیل می‌شود، در این صورت هیچ‌گونه مالیاتی به این دستگاه ارسال نخواهد شد.

غفاری در همین راستا خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی و دارایی باید با حمایت و تشویق واحد‌های صنعتی آنان را به‌سوی تولید هدایت و حمایت کند تا بتواند سهم مناسبی از درآمد و تولیدات این واحد‌ها را از آن خود کند، بدین ترتیب علاوه بر تأمین چاپخانه‌ها و واحد‌های صنعتی اداره دارایی نیز می‌تواند به منابع خوب مالی دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمید غفاری چاپخانه ها مواد اولیه عدم متولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود