Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:29:15 GMT

نیاز کالایی هیئات‌ مذهبی خراسان جنوبی تامین شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۲۹۴

نیاز کالایی هیئات‌ مذهبی خراسان جنوبی تامین شد

شهرکی از افتتاح ۱۵ واحد صنعتی و ۲۰ معدن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: نیاز کالایی هیئات مذهبی خراسان جنوبی با توجه به فرارسیدن محرم تامین شده است.

«داود شهرکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه سازمان صمت در حوزه‌هایی که وظیفه اصلی آن تعیین شده یعنی توسعه بخش معدن تمرکز بر توسعه صنعت و تجارت با رویکرد تجارت داخلی و تجارت خارجی وظایف سازمانی خود را تعیین شده است، اظهار داشت: نظارت بر بازار یکی دیگر از حوزه های کاری سازمان صمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کمتر از 10 معدن در استان فعال بود و امروز به بیش از 600 پروانه معدنی با تولید بالغ بر 15 میلیون تن استخراج مواد معدنی در سال رسیده ایم، افزود: مهمتر از همه اینکه بخش زیادی از این مواد معدنی در استان حداقل یک مرحله فراوری می شود، یعنی بالغ بر 95 درصد مواد معدنی استخراجی ما یک مرحله فراوری در استان داریم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه توسعه اکتشاف برای اولین بار در سال‌های اخیر، مساحتی حدود 50 هزار کیلومتر مربع از وسعت استان تحت پوشش مطالعات اکتشافی سیستماتیک قرار گرفته است، اظهارداشت: نتیجه این مطالعات شناسایی 20 محدوده امید بخش برای اکتشاف است که از طریق فراخوان بخش خصوصی و بخشی هم از طریق شرکت‌های وابسته به وزارت صنعت و معدن هزینه خواهد شد.

 

شهرکی با بیان اینکه امروز در پنج ماهه اول سال 20 پروانه معدنی صادره داشته ایم، افزود: در حال حاضر بیش از 190 پروانه درخواست اکتشاف را در استان داریم، در حوزه معدن تمرکز بر روی توسعه فعالیت های اکتشافی و شناسایی ذخائر جدید برای مطالعات اکتشافی جدید است که مطابق آن بتوانیم صنعت فراوری معدنی جدید را در استان شکل دهیم.

 

وی رویکرد استان در توسعه اقتصادی معدن و صنایع وابسته به معدن را یادآور شد و گفت: اولویت بعدی سازمان صمت، تجارت محصولات استان و تامین نیازهای کشور است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارخانه‌های خوبی در حوزه فراوری معدن در استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: طرح های توسعه ای خوبی مانند موافقت برای اجرای چهار طرح صنعتی با سازمان ایدرو، طرح مشارکت چهار واحد صنعتی با ستاد اجرایی فرمان امام، دو طرح صنعتی در حوزه فراوری مواد معدنی با ایمیدرو در حوزه طلا و سرب و روی دنبال می کنیم.

 

شهرکی به بیان اینکه در قبل از انقلاب کمتر از 10 واحد صنعتی در استان فعال بوده که امروز به 500 واحد صنعتی رسیدیم، گفت: بخشی از اینها در حال فعالیت هستند و بخشی هم که مشکلاتی دارند وظیفه سازمان برای رفع موانع تولید است که بتوانیم کمک کنیم تا صنعتی که قابلیت احیا و توسعه دارد، رشد کند.

 

بهره برداری از 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری های صنعتی هم در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است، افزود: تا پایان سال حدود 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری ها و طرح های جدید به بهره برداری می رسد، در کنار اینها سرمایه گذاری های جدید در حوزه تولید کاغذ، صنعت کاشی، توسعه صنعت فولاد و تولید مواد فولادی هم در استان شروع شده که در سال‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به حمایت های سازمان صمت از تولید داخلی، افزود: در سال جدید بحث رونق تولید را داریم که یکی از اهداف و وظایف صنعت و معدن است، در این راستا مصوبات خوبی از جمله تقسیط بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی واحدهای تولیدی تا 60 ماه و تقسط مجدد بدهی به سیستم بانکی را برای واحدهای تولیدی استان داشته ایم.

 

شهرکی با بیان اینکه برای حمایت از تولید در سال جدید با ابلاغ طرح رونق تولید واحدهایی که بدهی‌هایی به دستگاه‌های خدمات رسان مانند تامین اجتماعی، آب، برق و گاز دارند می توانیم برای آنها شرایط تقسیط مجدد را فراهم کنیم، افزود: همچنین برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، جلسات بازدید هفتگی استاندار از شهرک صنعتی و بررسی مشکلات واحدها را در دستور کار داریم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت بر توسعه مبادلات مرزی بخصوص با افغانستان تاکید داریم و در این حوزه اقدامات خوبی جهت تسهیل مبلادلات فراهم شده و نمایشگاهی را به زودی در مزار شریف افغانستان برگزار خواهیم کرد، افزود: یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی مطرح می‌کنند موضوع بازاریابی محصولات آنهاست که در این راستا برگزاری نمایشگاه برای جذب بازارهای خارجی پیش بینی شدند و شرایطی فراهم کردیم که واحدهای استان با کمترین هزینه در این نمایشگاه شرکت کنند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان از زیرساخت‌های خوبی برخوردار هستند، گفت: استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها مزایایی را از بُعد محیط زیستی و نمای شهری ایجاد می‌کند و منابع زیرساختی آنها هم با کمترین هزینه تامین می‌شود.

 

نیاز هیات های مذهبی تامین شده است

شهرکی با اشاره به اقدامات صمت در حوزه کنترل و نظارت بر بازار هم گفت: در حوزه بازار سال سختی داشتیم و کالاهای اساسی مردم تامین شد و جزو استانهایی بودیم که توانستیم شرایط را زودتر فراهم کنیم، در ایام پیش روی، تامین لاستیک برای حمل و نقل، نیازهای مدارس و هیات های مذهبی را داریم.

 

وی با اشاره به برنامه های افتتاحی این مجموعه در هفته دولت گفت: در هفته دولت در حوزه‌های مختلف برنامه‌های مختلفی داریم، در حوزه صنعت 12 واحد صنعتی جدید پروانه گرفتند و طرح‌هایی را در شهرستان های مختلف در حوزه فراوری سنگ آهن و معدن آماده بهره برداری داریم.

 

شهرکی گفت: در مجموع حدود 15 واحد صنعتی و 20 معدن آماده افتتاح در دهه فجر داریم و طرحهایی خوبی که با حضور مقامات کشوری به بهرهبرداری خواهد رسید.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شیراز خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه شبستان یزد پیرغلامان حسینی نماز جمعه امام جمعه شیراز استان بوشهر روز جهانی مسجد صمت خراسان جنوبی شهرک صنعتی بیرجند ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند