Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@00:36:49 GMT

مسیر پر چالش یک بیمارستان در قم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۴۵۶

مسیر پر چالش یک بیمارستان در قم

شاید تک‌شهرستان بودن یا غفلت برخی مدیران در گذشته از وجود یک ظرفیت درمانی برای قشر کم‌بضاعت موجب شد تا قم جزء آخرین کلان‌شهرهایی باشد که بیمارستان تأمین اجتماعی در آن ساخته می‌شود. این موضوع وقتی برایمان حساس‌تر می‌شود که بدانیم توسعه آینده بیمارستان امام رضا(ع) ممکن است با یک طرح عمرانی دچار چالش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه اتصال تقاطع غیرهمسطح پردیسان به کمربندی اراک که سال گذشته به دلیل وجود یک مالک ذی‌نفوذ مجبور شد مسیر خود را به نزدیکی بیمارستان امام رضا(ع) تغییر دهد، در جانمایی جدید، بخشی از اراضی واگذار شده به بیمارستان را اشغال می‌کند این موضوع از زمانی که در کارگروه امور زیربنایی و به دنبال آن شورای برنامه‌ریزی تصویب شد، مخالفت مدیریت درمان تأمین اجتماعی را هم به همراه داشت. در جلسه‌ای که برای بررسی نظرات درباره این مسأله تشکیل شد، مشاور تسهیل دسترسی‌ها برای بیمارستان را نقطه قوت مسیر جدید عنوان و ادعا کرد این موضوع به تصرف ۹ هزار متری زمین‌های بیمارستان می‌ارزد.

جانمایی فعلی بیمارستاناستاندارد نیست

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به این‌که مسائلی مانند آلودگی صوتی و آلودگی هوا در بیمارستان‌هایی مانند شهید بهشتی و کامکار بسیار جدی‌تر است اظهار کرد: نباید استانداردها را آرمانی در نظر بگیریم. «عباس ذاکریان» معتقد است که جانمایی فعلی بیمارستان امام رضا(ع) بدون هیچ استانداردی است و این بیمارستان با حداقل دسترسی‌ها و استانداردهای مختلف افتتاح شد. معاون شهردار قم افزود: با این همه ما از ابتدا با مسیر اول اتصال تقاطع پردیسان به کمربندی اراک موافق‌تر بودیم، اما مطرح شد که تملک در آن مسیر به مشکل خورده و مسیر جدید باید در نظر گرفته شود. حتی ابتدا مقاومت می‌کردیم و جلسات متعدد برگزار شد تا شهرداری با مسیر جدید موافقت کرد. ذاکریان گفت: وقتی با مسیر جدید موافقت کردیم گمان می‌کردیم که املاک در این مسیر دولتی است، اما کم‌کم مشخص شد معارضان مختلفی از جمله بیمارستان امام رضا(ع) و انجمن حمایت از زندانیان وجود دارد.

لزوم کارشناسی مجدد

«محسن بهشتی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم هم با تأکید بر این‌که این مسأله به کارشناسی مجدد نیاز دارد تأکید کرد: باید مشخص شود که هزینه تملک این مسیر در اراضی خصوصی چقدر است و جابه‌جایی پد هلی کوپتر و رفع مشکلاتی از این دست چه هزینه‌ای خواهد داشت. وی با اشاره به این‌که تملک مانع اصلی اجرای این پروژه نیست افزود: گاهی در پروژه‌هایی که ۴۰ سال پیش ساخته شده هنوز کسانی سند به دست به شهرداری و راه و شهرسازی مراجعه می‌کنند و این طور نیست که بگوییم تملک برای ما غیرممکن است.

معاون عمرانی استاندار قم با تأکید بر این‌که مسیر فعلی بیمارستان امام رضا(ع) مسیر مناسبی نیست گفت: قطعا یک مسیر دسترسی بهتر خدمت‌رسانی بیمارستان را ارتقا می‌دهد. وی ادامه داد: اجرا کردن این پروژه از مسیر فعلی ۲ مزیت دارد. یکی این‌که ما را با مالک خصوصی روبه‌رو نخواهد کرد و دیگر این‌که منابع سازمان ملی زمین به کمک پروژه می‌آید. بهشتی با اشاره به اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) و تخریب خانه چند مرجع تقلید در آن طرح گفت: در مقایسه با آن حجم و حساسیت تملک در بلوار پیامبر اعظم(ص) که روزی در همین قم انجام شد، تملک اراضی این پروژه موضوع حل نشدنی نیست، اما با توجه به انگیزه سازمان ملی زمین برای هزینه کردن در این پروژه، بین اجرا شدن و اجرا نشدن اصل مسیر باید تصمیم بگیریم، چراکه بودجه‌های استانی برای اجرای چنین طرحی کفایت نمی‌کند. وی با اشاره به این‌که بیمارستان و راه دسترسی هر دو کاربری عمومی هستند و انتفاع آن به مردم می‌رسد گفت: باید دید چقدر امکان جا به جا کردن پد هلی کوپتر امداد را به زمین‌های پشت بیمارستان را داریم و چطور می‌شود از زمین‌های آن سمت خسارت ایجاد شده برای بیمارستان را جبران کرد.

کم‌توجهی به نیازهای بیمارستان امام رضا(ع)

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم در مورد کم‌توجهی در استان نسبت به نیازهای بیمارستان امام رضا(ع) گفت: ۲ سال کسی دغدغه آسفالت مسیر دسترسی بیمارستان را نداشت، اما حالا که در عرض ۵ دقیقه از پردیسان به این نقطه می‌رسند، این تصمیم برای ما گرفته شده است. «داوود علیمحمدی» معتقد است جانمایی مسیر جدید پد هلی‌کوپتر بیمارستان را از کار خواهد انداخت و بیمارستان امام رضا(ع) با اجرای این طرح دیگر بیمارستان بحران نخواهد بود. مسأله دیگری که او به آن اشاره کرد آلودگی صوتی است که اجرای یک بزرگراه در نزدیکی بیمارستان ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این‌که چرا بیمارستان در آن محل جانمایی شده به دوره مسئولیت من برنمی‌گردد. این‌که آلودگی در آن منطقه زیاد است درست است و من تلاش کردم که این کانون‌های آلاینده را به جای دیگری منتقل کنم، اما نتوانستم. با این حال، این‌ها نباید بهانه برای خسارت دوباره به بیمارستان شود. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به مشکلات مالی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: اگر من این پد هلی کوپتر را از دست بدهم سازمان پد دیگری برای من ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 453286 برچسب‌ها استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تأمین اجتماعی امام رضا ع آلودگی صوتی آلودگی هوا استان قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود