Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@22:54:00 GMT

روایت حضرتی از استیضاح وزیر اقتصاد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۴۶۸

روایت حضرتی از استیضاح وزیر اقتصاد

تین‌نیوز | 

دویست و سی‌وششمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در 4 شهریور سال 1397 به استیضاح یکی از وزرای دولت دوازدهم اختصاص داشت. 

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، مسعود کرباسیان که سال‌های طولانی سابقه ریاست بر سازمان گمرک را در سابقه کاری خود داشت با آغاز دولت دوازدهم و همزمان با کنار رفتن علی طیب‌نیا از وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد و توانست رای اعتماد نمایندگان را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه چهارم شهریور سال قبل، نمایندگان پس از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان استضیاح کرباسیان، نتیجه بررسی‌های خود را به رای گذاشتند و نمایندگان از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه با ۱۳۷ رای موافق و ۱۲۱ رای مخالف و ۲ رای ممتنع، رای اعتماد به وزیر امور اقتصادی و دارایی را سلب کردند. یکی از افرادی که در زمان نهایی شدن استیضاح این درخواست را امضا و با وجود برخی مخالفت‌های درون جناحی تا پایان بر نظر خود اصرار کرد، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس فعلی کمیسیون اقتصادی مجلس بود. حضرتی یک سال پس از استیضاح کرباسیان در گفت‌وگویی با خبرآنلاین از چرایی این تصمیم و اهداف مدنظر در این استیضاح سخن گفته است.

او به پیش‌زمینه طرح این موضوع در مجلس اشاره کرد و گفت: به جرات می‌گویم در این استیضاح هیچ شائبه سیاسی وجود نداشت و انتقاد من به طور مشخص به تیم اقتصادی دولت یعنی سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بود. حضرتی گفت: این 3 نهاد، مغز متفکر تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی هستند و در وضعیت وحشتناکی که پیش آمده بود و قیمت‌ها هر دقیقه و هر ثانیه بالا می‌رفت و نوسان شدید ارز همه‌ چیز را تحت تاثیر قرار داده بود هیچ واکنش درخوری نداشتند.

او درباره تهیه نامه استیضاح گفت: وقتی همکاران در مجلس نامه را آوردند من برای امضای نامه شروطی گذاشتم، اول اینکه کسی نباید با پس گرفتن امضا عقب‌نشینی کند چراکه در برخی موارد ابتدا ۳۰ نفر نامه را امضا می‌کنند و بعد کم کم امضا را پس می‌گیرند تا خود به خود قضیه ملغی شود. شرط دوم من هم این بود که حتما سخنرانی کنم، آن هم به عنوان نفر آخر. حالا می‌پرسید چرا؟ این برمی‌گردد به شیوه فرماندهی که باید عملیات آخر را من انجام دهم.

او اضافه کرد: از سوی دیگر من با استیضاح دوستی مواجه بودم که رفیق 30 ساله من بود اما شرایط جامعه به ‌شدت دشوار بود و زمانی که دیدم مردم زیر چرخ ماشین تورم، گرانی و نوسانات ارزی له می‌شوند و مانند جماعت بی‌صاحب برای خرید ارز و سکه و ثبت‌نام ماشین و ... می‌دوند، نتوانستم دست روی دست بگذارم.

حضرتی در ادامه صحبت‌های خود به اختلاف نظری که در این زمینه با فراکسیون امید در مجلس داشته نیز اشاره کرد و گفت: من دلم می‌خواست، فراکسیون امید در این استیضاح پشت سر من قرار می‌گرفت تا به نمایندگی از اصلاح‌طلبان فریاد بزنم اما نشد. تاکید می‌کنم هدفم استیضاح شخص وزیر اقتصاد نبود و اگر قانون اجازه می‌داد، نوبخت و سیف را استیضاح می‌کردم اما وزیر اقتصاد تنها کسی بود که مقابل مجلس پاسخگو بود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کمسیون اقتصادی مجلس مسعود کرباسیان الیاس حضرتی استیضاح کرباسیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس

روح‌الامینی نماینده فعلی مجلس: در کنار آقای قالیباف نام آقایان نیکزاد و ذوالنور برای رسیدن به ریاست مجلس مطرح است اما هنوز چیزی قطعی نیست.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!