Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@09:02:47 GMT

حساب مدیر و بنیانگذار توییتر هک شد!

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۱۸۷۵

حساب مدیر و بنیانگذار توییتر هک شد!

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این بار نوبت به مدیرعامل توییتر رسیده است، هکر‌هایی که خودشان را Chuckling Squad نامیده‌اند، شب گذشته حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل توییتر را به مدت ۱۵ دقیقه هک و به محلی برای ترویج شعار‌های نژادپرستانه و توییت‌های اهانت‌آمیز بدل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی شرکت توییتر ماجرای هک شدن حساب دورسی را تایید کرد و گفت که این شرکت در حال بررسی چگونگی ماجراست. سخنگوی توییتر اعلام کرده است این شرکت مشغول تحقیق درباره علل این اتفاق است. بیش از ۴ میلیون نفر، حساب توییتری دورسی را  دنبال می‌کنند و هکرها با کنترل آن برای حدود ۱۵ دقیقه چندین پیام توهین‌آمیز و نژادپرستانه منتشر کرده‌اند.

برخی از این پیام‌ها مستقیما از حساب دورسی و برخی دیگر با ریتوییت از حساب‌های دیگر منتشر شده‌اند. پیامی نیز از این حساب منتشر شده است که ادعا کرده یک بمب در مقر توییتر پیدا شده است. بنا بر‌گزارش‌ها، هکرها یک کانال چت در وب سایت دیسکورد برای سخره گرفتن این اتفاقات راه‌اندازی کرده‌ بودند که به سرعت مسدود شده است.

این گروه پیش از این مسئولیت چند حمله به حساب‌ شخصیت‌های معروف شبکه توییتر را برعهده گرفته بود. به گفته کارشناسان این اکانت از طریق «سوآپ سیم کارت» هک شده بود. در این حالت کاربر شماره سیم کارت خود را از یک اپراتور به اپراتور دیگری (اینجا AT&T) منتقل کرده و با تاییدیه پیامک روی سیم کارت جدید اجازه مالکیت روی اکانت توییتر، تلگرام، فیس بوک و ... را دریافت می‌کند. در این مورد بخصوص نیز اپراتور مخابراتی AT&T مقصر بوده است.

گفته می شود حدود یک ساعت و نیم پس از هک شدن،  توییتر اعلام کرد که این حساب کاربری اکنون دوباره امن است و هیچ نشانه‌ای هم دیده نمی‌شود که حاکی از به خطر افتادن سیستم توییتر باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توییتر جک دورسی هک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای بار دومین تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر بابیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

کد خبر 6088421

دیگر خبرها

  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد