Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته نیز ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: بر اساس گزارش بانک مرکزی از آمارهای پولی و بانکی کشور، در پایان سه ماهه نخست سال جاری بدهی بانک‌ها به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش داشته است.

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در پایان خرداد ماه سال گذشته بیش از ۱۳۹ هزار میلیارد تومان بود که در اسفند ماه این رقم به ۱۳۸ هزار میلیارد تومان رسید و بنابراین حجم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته نیز ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در همین مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

بخش دولتی در خرداد ماه سال گذشته بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی داشته که رقم این بدهی به بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری به حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رقم بدهی دولت به بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته نیز ۹۵ هزار میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد این بدهی در سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته ۵.۴ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ewo برچسب ها: بانک مرکزی ، بانک ، تورم ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک تورم بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان