Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@08:47:28 GMT

کمک ۱۹ میلیاردی یزدی ها به نیازمندان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۲۲۳۶

کمک ۱۹ میلیاردی یزدی ها به نیازمندان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محسن علیزاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد بابیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری باهدف واگذاری امور مردم به مردم و پیوند محرومان با نیکوکاران است، گفت: شصت و ششمین مرکز نیکوکاری استان یزد به نام شهید سید جلیل ساداتی در شهر یزد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه این اولین مرکز نیکوکاری در استان یزد است که به نام شهید مزین شده است، افزود: مرکز نیکوکاری شهید سید جلیل ساداتی در یکی از محلات برخوردار شهر یزد قرار دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای تعامل با خیران و پیوند آنان با نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد بیان کرد: مرکز نیکوکاری واحدی مردمی که دارای هیات عامل است و اعضای آن به‌صورت افتخاری در سطح محلات و روستا‌ها با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله برای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان با نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۸ تعداد مراکز نیکوکاری استان یزد به ۱۱۰ مرکز افزایش پیدا می‌کند ادامه داد: شناسایی، ارتباط و تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار همچون خیران، مؤسسات خیریه برای استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومان، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، ایجاد همبستگی، استقرار و مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

علیزاده در خصوص حدود وظایف مراکز نیکوکاری گفت: این مراکز در دو بخش عمده مشارکت‌های مردمی و امور حمایتی محرومان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته نیکوکاران یزدی ۱۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند، این کمک‌ها در قالب سبد معیشتی، اکرام ایتام و محسنین، جهیزیه، زکات، درمان، جهیزیه، مسکن، فرهنگی و تحصیلی، اشتغال و توانمندسازی همچون کاریابی و معرفی برای دریافت تسهیلات خودکفایی و تأمین لوازم ضروری زندگی بوده است.

انتهای پیام/ غ

پارسال نیکوکاران یزدی بیش از ۱۹ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است