Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران یمنی در شهر تعز با برپایی تظاهراتی از دولت مستعفی خواستند امارات را از ائتلاف عربی بیرون کرده و جرایم این کشور در حق یمنی‌ها را مستندسازی کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اعتراضات یمنی‌ها پس از حملات جنگنده‌های اماراتی به پایگاه‌های نیروهای ارتش مستعفی در ورودی‌های شهر عدن و استان أبین با ۳۰۰ کشته و زخمی برپا گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت حملات امارت به نیروهای دولت مستعفی و غیر نظامیان سر دادند.

تظاهرکنندگان که برای برپایی نماز جمعه در میدان الحریه و خیابان‌های اطراف آن در تعز جمع شده بودند، امارات را کشوری اشغالگر خوانده و آن را به نقض حاکمیت ملی یمن متهم کردند.

همچنین تظاهرکنندگان پرچم‌های کشور امارات را به آتش کشیده و ثبت جرایم این کشور، مقابله با آن و اخراج امارات از یمن با تمامی امکانات موجود را خواستار شدند.

آنها با سردادن شعارهای خشم‌آلودی علیه تروریستی خواندن ارتش دولت مستعفی از سوی ابوظبی، تاکید کردند اقدامات امارات به منزله تروریسم تمام عیار و بیانیه امارات درباره حمله اخیر وقیحانه بود.

ابوظبی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به آغاز حملات هوایی به جنوب یمن اعتراف کرده و در توجیه این اقدام خود اعلام کرد که در حملات محدودی، شبه نظامیان تروریست را هدف قرار داده است.

شهر عدن روز پنجشنبه پس از حملات هوایی امارات به پایگاه‌های ارتش مستعفی در عدن و أبین، دوباره به کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن درآمد.

بعد از ظهر پنجشنبه شهر زنجبار، مرکز استان أبین تنها یک روز پس از کنترل نیروهای دولت مستعفی، به دست نیروهای انتقالی افتاد.

وزارت دفاع دولت مستعفی و رئیس ستاد کل ارتش مستعفی در بیانیه‌ای مشترکی حمله هوایی امارات را محکوم کردند.

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن برای اولین بار امارات را به حمایت از کودتای شورای انتقالی جنوبی با هدف تقسیم یمن متهم کرد و از عربستان خواست برای توقف حملات هوایی امارات فوراً وراد عمل شود.

دولت مستعفی یمن پیشتر از هادی خواسته بود با ارسال پیامی به عربستان از این کشور بخواهد به عضویت امارات در ائتلاف عربی پایان دهد. این دولت همچنین تاکید کرد حق محاکمه امارات به جرم این حملات هوایی را برای خود محفوظ می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگیری در عدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند