Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانستیم» اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز سرهنگ مرادعلی محمدی صبح امروز شنبه در نشست سی و نهمین ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد دفاع مقدس را یادآور حماسه های بی بدیل رزمندگان دانست و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش های دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: هدف از اجرای برنامه ها در هفته دفاع مقدس، حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس،ترویج فرهنگ انقلابی ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت وخودباوری دینی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانستیم» و با عنایت و تاکید مقام معظم رهبری به موضوع رونق تولید و توجه به وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی به منظور مقابله با ترفندهای دشمن برگزار خواهد شد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: جهت اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه ۱۱ کمیته شامل کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، فضاسازی و تبلیغات، اطلاع‌رسانی، مساجد و روحانیت، ورزش و جوانان، زنان و خانواده، کمیته هنری و نمایشی، روستایی و عشایری، فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان، کمیته کودک و نوجوان تشکیل شده است.

وی بیان داشت: روزهای هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه به ترتیب با عناوین « قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح»، «دانش پژوهشی، معرفت، جوانان، سربازان»، «رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری»، «بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری، دفاع همه جانبه»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان، فخرآفرینان»، «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی»، «رزمندگان، حماسه آفرینان، جهادگران» و «فرماندهان، پیشکسوتان، مسئولان» نامگذاری شده است.گ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه  رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور، مراسم ویژه حماسه مردم گیلانغرب و پاسداشت شهیدان فکوری، نامجو، کلاهدوز، فلاحی و جهان آرا، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار و تکریم از خانواده معظم شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی با موضوع محرم و هشت سال حماسه ماندگار را از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در کرمانشاه عنوان کرد.

این مسئول افزود: همچنین برگزاری نشست های تخصصی پیرامون تشریح و بررسی علل تجاوز دشمن، ایستادگی و مقاومت مردمی، تقدیر از سربازان و به خصوص مرزداران و تقدیر و تشکر از کارگران و کارآفرینان مراسم حماسه مردم گیلانغرب، برگزاری رزمایش با افلاکیان توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و تجمع پیشکسوتان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس هستند.

محمدی با اشاره به اینکه مردم غیور استان کرمانشاه در جریان دفاع مقدس۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، گفت: جنگ از استان کرمانشاه آغاز و در همین استان به پایان رسید و آمار بالای شهدای مردمی استان نشان از حضور مستقیم مردم این استان و مقاومت آنها در حماسه هشت سال دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد