Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش در واکنش به تحریم شدن کشتی آدریان دریا از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: ما به اعمال تحریم‌هایمان بر بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم ادامه خواهیم داد. هر کسی که از حکومت غیرقانونی ایران حمایت کند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

پمپئو  با بیان این که وزارت خزانه‌داری امروز آدریان دریا و کاپیتان آن را به خاطر آن چه کمک به سپاه پاسداران ایران در راستای فروش سوخت قاچاق از ایران به سوریه، می خواند، مورد تحریم قرار داد، افزود: آمریکا بیکار نخواهد نشست و نظاره‌گر این نخواهد بود که حکومت اسد از سوخت ایران برای ارعاب مردم خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره مسیر حرکت این کشتی با طرح ادعایی نوشت: وزیر امور خارجه ظریف این تضمین را به انگلیس داد که گریس ۱[آدریان دریا]،کشتی سپاه به سمت سوریه نخواهد رفت. ما اطلاعات داریم که [نشان می‌دهد] این کشتی در حال حرکت به سمت طرطوس سوریه است. امیدوارم مسیرش را تغیییر دهد. اعتماد کردن به ظریف، اشتباه بزرگی بود.

 کشتی آدریان دریا پیش از این در اوایل ماه ژوئیه با ادعای تقض تحریم‌های اتحادیه اروپا در منطقه جبل‌الطارق توسط نیروهای دریایی انگلیس توقیف شد.یک ماه پس از آن، دولت جبل‌الطارق که مسئول رسیدگی به پرونده آدریان دریان بود، با گفتن این که دلیلی برای توقیف این کشتی ندارد، آن را علیرغم درخواست آمریکا برای در توقیف ماندنش آزاد کرد.

مقامات ایران، اقدام علیه این کشتی را غیرقانونی و مصداق راهزنی دریایی دانسته‌اند.

علاوه بر این، علی ربیعی، سخنگوی دولت در تاریخ چهارم شهریور ماه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخیرا مطرح شده مقصد کشتی آدریان دریا از یونان به قطر تغییر یافته است اظهار کرد: مقصد این کشتی را صاحب نفت آن مشخص می‌کند. ما نفت را فروخته‌ایم و اوست که تصمیم می‌گیرد کشتی کجا پهلو بگیرد که با ما نیز این موضوع را چک نمی‌کند اما لازم است باز هم از سیاست‌های غلط آمریکا که به کشورهای مختلف فشار می‌آورد تا این کشتی را در بندرگاه‌های خود نپذیرند و آنان را تهدید می‌کند گلایه کنیم و محکومش نماییم اما همانطور که گفتم ما اطلاعی از مقصد نهایی آدریان دریا نداریم و کشوری که نفت آن را خریده این موضوع را مشخص می‌کند.

23311

کد خبر 1294876

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پومپئو ایران و آمریکا نفتکش لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران جشن خانه سینما ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه تراکتورسازی دونالد ترامپ باشگاه استقلال ایران و آمریکا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران

کره‌شمالی به شدت به اعمال تازه‌ترین دور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران انتقاد و اعلام کرد که رفتار بی‌پروای واشنگتن یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهادهایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیروهای مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران