Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@03:48:48 GMT

آخرین جزئیات از طرح حذف کنکور

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۳۵۰۵

صراط:

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آخرین جزئیات از طرح حذف کنکور و شیوه ساماندهی آن را تشریح کرد و اظهار داشت: برای سال‌تحصیلی 99-98، اعلام شده که 85 درصد از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها بدون کنکور و داوطلبان در سایت دانشگاه پذیرش شوند.

به گزارش تسنیم وی افزود: در این طرح دواطلب در سایت دانشگاه ثبت‌نام کرده و پس از بررسی مدارک وی از سوی دانشگاه مربوطه، نتیجه اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امسال به‌دلیل اینکه نخستین سال اجرای این طرح بود، چندان مورد استقبال داوطلبان قرار نگرفت اما تلاش می‌کنیم موضوع ثبت‌نام در سایت دانشگاه را برای حذف کنکور در میان جوانان نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملاً کنکور برای 15 درصد باقیمانده از داوطلبان، که بیشتر متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی است، برگزار می‌شود.

غلامی به مزیت حذف کنکور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور را دارند اما در مقابل به موفقیت خود در رقابت کنکور اطمینان ندارند، می‌توانند از این طریق از ظرفیت دانشگاه‌های خوب و سطح آموزشی بالا در رشته‌های غیرپزشکی استفاده کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان با بیان اینکه وضعیت خوابگاه و کیفیت غذای دانشجویی مطلوب است، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر دانشگاه‌ها از شرایط رفاهی خوبی برخوردارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات و وضعیت اقتصادی فعلی، فشار وارده به دانشگاه‌ها به‌دلیل متقاضی بالای خوابگاه و غذای سلف دانشجویی طبیعی است.

وی افزود: هیچ‌گونه مشکلی برای دانشجویان متقاضی خوابگاه و غذای سلف دانشجویی وجود ندارد و بودجه قابل توجهی برای این بخش تخصیص و صرف می‌شود.

غلامی عنوان کرد: هر کدام از دانشگاه‌های سطح کشور نسبت به وضعیت خود، بخشی از نیاز خوابگاهی را تامین کرده و دیگر دانشگاه‌های کوچک و تازه تأسیس نیز در حال ساخت خوابگاه هستند تا دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش