Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از میان ۲۴۸ هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد آن مصرف بی رویه داشته و الگوی واقعی را رعایت نمی کنند.

وی بیان کرد: الگوی واقعی برای مشترکین مصرف آب روستایی ۱۵ متر مکعب برای هر خانوار پیش بینی شده که مشترکین پر مصرف از این حد واقعی مصرف بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رعایت الگوی مصرف را برای رفع مشکل آب روستاییان را ضروری بیان کرد و اظهارداشت: کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در تابستان به کاهش مشکلات خشکسالی در روستاها  کمک می کند و این اقدام مانع از قطعی آب می شود.

وی ادامه داد: مصرف آب در دامداری ها و مزارع کشاورزی یکی از چالش ای اساسی در حوزه آب روستایی است که مشترکین از آب شرب برای سایر مصارف استفاده می کنند.

وی یاد آورشد: ۹۶۰ روستای استان اصفهان به شبکه آر روستایی متصل و بقیه  به وسیله آبرسان سیار از خدمات آب آشامیدنی استفاده می کنند.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یکهزار و 700 روستا و آبادی با جمعیت حدود 600 هزار نفر است.

حدود 900 روستا از میان روستاهای استان دارای بیش از 20 خانوار است

7131/6026/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آب و فاضلاب استان اصفهان اصفهان خشکسالی کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد

با وجود بارش باران در تمام نقاط استان، تردد در همه محورهای مواصلاتی استان به صورت روان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در طی ماه‌های گذشته شاهد ورود سامانه‌های بارش‌زا در استان یزد و بسیاری از مناطق کشور هستیم، این بارش‌ها که عمدتاً به صورت رگبار هستند در مدت زمان کوتاه منجر به جاری شدن سیل و روان آب در مناطق می‌شوند؛ بارندگی‌های اخیر و سیل‌آسا نشان دادند که علاوه بر تغییر اقلیم و دوره‌های بازگشت بارشی، شاهد تغییر الگوی بارش‌ها هم هستیم، به این معنا که در دو منطقه نزدیک بهم با شرایط جغرافیایی نسبتاً یکسان شدت و میزان بارش‌ها به مقدار قابل توجهی متفاوت هستند.

بر این اساس ابوالفضل اسدی، کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان یزد با تاکید بر اینکه در ادامه برنامه‌ریزی‌ها الگوی بارش نیز در طراحی سازه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: جز منطقه خرانق که بارش فوق العاده و بالای ۳۰ میلی متری و چند نقطه محدود دیگر، همه ایستگاه‌های استان زیر ۲۰ میلی متر بارندگی را در ۲۴ ساعت بارندگی گزارش کردند.

وی افزود: الگوی بارش با شدت زیاد باعث شد تا آب گرفتگی در سطح شهر و نقاطی از استان صورت گیرد که این امر اهمیت در نظر گرفتن نوع و الگوی بارش را در مدیریت و کنترل آب‌های سطحی در هنگام بارش نشان می‌دهد.

کارشناس اداره کل مدیریت بحران استان یزد تاکید کرد: لازم است در ساخت و تقویت زیرساخت‌ها علاوه بر دوره بازگشت مقدار بارش؛ الگوی بارش نیز که به واسطه تغییر یا نوسان اقلیم در کشور و استان تغییر کرده در نظر گرفته شود زیرا بارندگی ده میلیمتر می‌تواند گاهی اثر بارندگی سی میلیمتر را داشته باشد و موجب خسارت می‌شود.

محمدعلی ملک‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز اظهار کرد: برخی از راه‌های فرعی و روستایی به خاطر باران و جاری شدن روان‌آب به صورت موقتی مسدود و پس از رفع خطر بازگشایی شد.

به گزارش ایمنا، مسیر جاده کنجکوه و میانکوه، محور خرانق – درند و جاده پرک به سمت سه چاهون از محورهایی بود که روز گذشته براثر جاری شدن سیل مسدود شده بود.

کد خبر 750286

دیگر خبرها

  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)