Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@21:25:01 GMT

همکاری وین و تهران در حوزه مدیریت بحران

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۳۶۸۸

به گزارش ایلنا، اشتفان شولتس سفیر اتریش ضمن اشاره به سابقه همکاری اتریش از زمان زلزله بم در ایران، به تجربیات قابل توجه اتریش در مدیریت سوانح طبیعی و نیز حوادث انسان ساخت اشاره کرد و گفت: تبادل تجربیات تهران و وین در این حوزه گامی است در مسیر توسعه روابط دو کشور که رییس جمهوری ایران بر آن تاکید دارند و در حال حاضر زمینه های توسعه روابط دو جانبه آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران می تواند نقش محوری را در حوزه امداد و نجات در منطقه ایفا کند، افزود: تجربه و دانش بالایی که در حوزه امداد و نجات در  ایران وجود دارد می تواند برای اتریش و نظام بین الملل مفید باشد و اتریش از همکاری های دوجانبه با ایران در زمینه انتقال تجربیات دو کشور در این حوزه استقبال می کند.

اشتفان شولتس افزود: برگزاری تمرین های عملیاتی امداد و نجات و همکاری با دانشگاه ها به منظور ایجاد یک دید عمیق و مشترک در حوزه مدیریت بحران، آموزش کارشناسان و مدیران و بهره گیری از پتانسیل های  اینساراگ از جمله محورهای همکاری دو کشور خواهد بود.

وی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در اتریش در این حوزه فعال است و انتقال این تجربیات زمینه ساز مشارکت بخش های خصوصی میان دو کشور است.

 رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار به تجربه های ارزنده ایران در جریان وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله های چند دهه اخیر اشاره کرد و با استقبال از تبادل تجربیات و گسترش همکاری های میان دو کشور گفت: در تهران با بحران های مختلفی روبرو هستیم که مهم ترین آنها سیل و زلزله است. شهر تهران با توجه به بافت فرسوده و تراکم جمعیت مستعد آسیب پذیری زیادی است و از طرف دیگر گسل های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که فعال هستند و رود دره های بزرگ در تهران می توانند سیلاب های بزرگ به وجود آورند.

 کرمی محمدی تصریح کرد: همچنین مسئله فرونشست و فروریزش مشکلات زیادی را در شهر ایجاد می کند و امیدواریم با بهره گیری از تجربیات و کمک های کشور اتریش بخشی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم را برطرف نماییم.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، وی با تاکید بر توسعه روابط میان دو کشور و تبادل تجربیات در این حوزه گفت: مدیریت  شهری تهران با هدف ایجاد شهر هوشمند به طور جدی به دنبال کاهش مخاطرات پایتخت و ارتقای ظرفیت های تاب آوری شهر در برابر حوادث و سوانح است و از هرگونه همکاری دو جانبه و چند جانبه در ارتباط بین الملل استقبال می کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتریش ایران شهرداری تهران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

به گزارش «تابناک» به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما  مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت به ویژه در ارتفاعات استان تهران احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد گرد و خاک و وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب وجود دارد.

حامد یزدی مهر به همه شهروندان به ویژه ساکنان ارتفاعات استان تهران توصیه کرد به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها، صعود به ارتفاعات، کار درمناطق مرتفع و اسکان درحاشیه رود‌ها و مسیل‌ها خوداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر استحکام بخشی سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار تاکید کرد و از شهروندان خواست از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

حامد یزدی مهر به کشاورزان نیز توصیه کرد برای نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو