Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس عراقچی با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا  مقاومت حداکثری و بسیج حداکثری امکانات است، گفت: اجازه ندادیم آمریکایی‌ها در مقابل ایران یک بار دیگر اجماع و ائتلاف بین‌المللی ایجاد کنند، نمونه آن کنفرانس ورشو در لهستان بود که عدم استقبال کشورها باعث شکست آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان این که پروژه‌ امنیتی سازی از جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی بود، تصریح کرد: ما تلاش کردیم اجازه ندهیم که دوباره از ایران یک پروژه‌ امنیتی برای دنیا تعریف شود.

 عراقچی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با رادیو معارف خاطرنشان کرد: آمریکا در سیاست خود علیه برجام و ایران منزوی شده است.

وی با بیان این که ماموریت سنگین دیگر وزارت امورخارجه مقابله با تحریم ها و باز کردن راه های تنفس برای فروش نفت و تامین ارز است، اظهار کرد: سیاست خارجی ما در یک سال گذشته در مقابل فشار و تهاجم حداکثری  آمریکا موفق بوده است.

عراقچی با اعتقاد بر این که آثار شکست فشار حداکثری آمریکا خود را نشان داده است گفت: ما براساس حقوق خود در برجام تعهدات برجامی را در مقابل بدعهدی آمریکا کاهش دادیم.

 معاون سیاسی وزیر امورخارجه  با بیان این که برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام باید خواسته‌های ما مانند فروش نفت و مسائل بانکی مربوط به آن تامین شود ، به موضوع اجلاس هفت و سفر ظریف به فرانسه اشاره کرد و گفت: در جریان اجلاس گروه۷ آقای مکرون با آقای ترامپ دیدارهایی داشتند و طرف آمریکایی برای صدور مجوز در خصوص نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده است.

 وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود به اصلاحات صورت گرفته در ساختار  وزارت خارجه اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار وزارت امور خارجه  در راستای چابک کردن و حذف ساختارهای اضافه در تشکیلات وزارت خارجه بود که تا حدی به هدف خود رسیده است.

عراقچی همچنین با بیان این که ما از همه‌ حرکت‌های آزادی خواهانه‌ مسلمانان و شیعیان بدون دخالت در امور کشورها حمایت می‌کنیم، ادامه داد: جنبش اسلامی شیعیان در نیجریه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و برای اینکه نهضت اسلامی نیجریه مسیر درستی را طی بکند تماس‌هایی با دولت نیجریه داشتیم.

 این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین گفت: در خصوص بیماری و انتقال شیخ زکزاکی تماس هایی با کشورهای مختلف داشتیم و زمینه‌ پذیرش ایشان در چند کشور  را فراهم کردیم.وی  همچنین تاکید کرد: گروه های شیعی و اسلامی در کشورهای اسلامی عوامل جمهوری اسلامی ایران نیستند بلکه هویت مستقلی دارند.

23311

کد خبر 1294889

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی وزارت خارجه لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران جشن خانه سینما ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه تراکتورسازی باشگاه استقلال دونالد ترامپ ایران و آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 6097245

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه