Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته سود اوراق بلندمدت ۳۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسید تا با معکوس شدن عمیق‌تر منحنی سود اوراق قرضه، وحشت از رکود اقتصادی آمریکا افزایش یابد. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم‌ به نقل از رویترز، روز گذشته سود اوراق بلندمدت 30 ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسید تا با معکوس شدن عمیق‌تر منحنی سود اوراق قرضه، وحشت از رکود اقتصادی آمریکا افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی اتفاق افتاد که افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین تقاضا برای اوراق قرضه آمریکا را به عنوان سرمایه امن بالا برده است.  

روز جمعه اما پس از این که مقامات چینی اعلام کردند حاضرند به جنگ تجاری با چین پایان دهند، روند افت چند روزه سود اوراق متوقف شد و آرامشی نسبی بازارها را فرا گرفت.  

از بامداد پنج‌شنبه افت سود اوراق 30 ساله خزانه‌داری آمریکا شدت بیشتری به خود گرفت و در نهایت با از دست دادن 2.2 صدم درصد به 1.905 درصد رسید که پایین‌ترین سطح آن در تاریخ است. به این ترتیب سود اوراق بلندمدت 30 ساله حتی از سود اوراق بسیار کوتاه‌مدت سه ماهه کمتر شد. چنین اتفاقی از سال 2007 تا کنون رخ نداده بود.  

بخش‌های دیگر منحنی سود اوراق قرضه هم با معکوس ماندن خود و افزایش فاصله سود اوراق کوتاهمدت و بلند مدت، هشدار جدی‌تری برای رکود اقتصادی در آینده نزدیک به وجود آورد؛ برای اولین بار از 2007 سود اوراق 10 ساله 6.5 صدم درصد از سود اوراق دو ساله کمتر شد.

البته امروز، جمعه پس از اظهارات  ترامپ در مورد آغاز مذاکرات تجاری آمریکا و چین در سطحی متفاوت، و پس از این که مقامات چینی اشاره کردند به دنبال حل‌وفصل آرام اختلافات تجاری هستند، با کاهش نگرانی‌ها، افت سود اوراق قرضه متوقف شد. سود اوراق 10 ساله آمریکا به 1.513 درصد بازگشت که هنوز پایین‌تر از سود 1.522 درصدی اوراق دو ساله است. سود اوراق 30 ساله آمریکا هم اندکی رشد کرد و به 1.992 درصد رسید که کمی بالاتر از سود اوراق سه ماهه است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟