Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رحمت الله اروجی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم الحرام از برنامه های تدارک دیده شده سازمان تبلیغات اسلامی  استان برای این ایام و به ویژه پیشگیری از بروز آسیب ها و آفات در هیئت های مذهبی خبر داد و اظهار کرد: به لطف خدا و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد رشد روزافزون به لحاظ کمیت در مراسم هیئت های مذهبی بوده ایم و البته هر گاه یک پدیده اجتماعی رشد فزون تری داشته باشد، خواه ناخواه ممکن است در مسیر رفتاری خود دچار بدعت ها، خرافات و کج روی هایی نیز گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین منظور، بر اساس رصد دقیقی که شکل گرفت، با همکاری همه نهادهای تبلیغی که در این باره مسئولیت دارند، به ویژه ستاد ساماندهی شؤون، جلسات مختلف توجیهی در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام برای جامعه تشکل های دینی و هیئت های مذهبی و هم چنین گردهمایی مبلغین در آستانه محرم برگزار شد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر همکاری دستگاه ها و نهادهای دست اندرکار در حوزه نظم شهری برای هر چه بهتر برگزاری مراسم ایام ماه محرم تصریح کرد: در کنار همکاری شهرداری ها، پلیس اطلاعات امنیت و پلیس ترافیک در خصوص امنیت مکان های عزاداری، از منظر محتوایی و تبلیغی نیز سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت گام دوم انقلاب محتوای مناسبی تدارک دیده و برنامه های آموزشی را برای اقشار تأثیرگذار در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه ۸ جلسه آموزشی تخصصی با هدف بالا بردن سطح معلومات مبلغان و روحانیون مستقر برگزار شده و علاوه برآن همایش ها و گردهمایی های جمعی برای هریک از رؤسای هیئت های مذهبی و جامعه مداحان به صورت کارگاه های بصیرت افزایی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام اروجی همچنین به تهیه و آماده سازی بسته های محتوایی برای ماه محرم تحت عنوان ره توشه محرم ویژه جوانان اشاره کرد و ادامه داد: در سطح استان ۵ هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده و همچنین ۶ هزار جامعه مداحان از خواهر و برادر وجود دارد که در سامانه طوبی مشخصات این افراد ثبت گردیده است.

وی عنوان کرد: شبکه تبلیغی سازمان نیز شامل ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و روحانیون طرح هجرت و مبلغین اعزامی را شامل می شود که در مجموع جامعه ۳ هزار و ۵۰۰ نفری را تشکیل می دهند که در منابر، مجالس وعظ و موعظه به امر بصیرت افزایی حسینی می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: علاوه بر بصیرت افزایی در حوزه اصول اعتقادات، در حوزه مسائل سیاسی روز نیز به صورت ویژه طرح هایی مانند طرح مددرسانی اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و امدادرسانی به مناطقی که نقاط آسیب پذیر می باشند، به خصوص مناطق سیل زده در دستور کار مبلغین قرار دارد.

حجت الاسلام اروجی تأکید کرد: به صورت ویژه ستادی نیز در راستای محتوابخشی به کاروان های اربعین تدارک دیده شده که در مجموع همه این امور نویدبخش آن است که امسال در ماه های محرم و صفر شاهد افزایش کیفیت و کمیت مجالس از منظر معرفت حسینی خواهیم بود.

 

حوزه نیوز

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر