Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@17:05:58 GMT

تعیین تاریخ نهایی دادگاه مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۰۳۸

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، یک قاضی نظامی آمریکایی روز گذشته -‌جمعه- تاریخ محاکمه نهایی پنج مرد را که متهم به برنامه‌ریزی حملات ۱۱ سپتامبر شده‌اند، تعیین کرد.

کلنل «شین کوهن» قاضی نظامی نیروهای هوایی ارتش آمریکا، تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ را برای آغاز انتخاب هیئت منصفه نظامی در قرارگاه جاستیس انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه در یک پایگاه دریایی در کوبا واقع شده است. از زمان بازداشت این افراد، این نخستین‌بار است که یک قاضی زمانی را برای برگزاری روند قضایی بررسی اتهام‌های آن‌ها تعیین می‌کند.

«خالد شیخ محمد»، از اعضای عالی‌رتبه القاعده و چهار عضو دیگر این شبکه بناست در این دادگاه محاکمه شوند. تا به امروز، تنها چهار تروریست القاعده در گوانتانامو به دادگاه رفته‌اند و بسیاری از محکومیت‌هایشان ملغی شده است. 

شیخ محمد که از او به‌عنوان طراح حمله به سازمان تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون یاد می‌شود، به همراه چهار نفر دیگر، در صورت محکومیت با مجازات مرگ مواجه خواهند شد. در دادخواستی که علیه این پنج نفر تنظیم شده، آن‌ها مسئول مرگ دو هزار و ۹۷۶ نفر شناخته شده‌‌‌اند.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این جلسه در زمان مقرر برگزار خواهد شد یا نه. یک قاضی ابتدا باید حکم دهد که آیا توضیح ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از اعتراف‌های متهمان پذیرفتنیاست یا نه، چراکه متهمان در زندان‌های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شکنجه شده‌اند. وکلای متهان عنوان کرده‌اند که به دیوان فدرال خواهند رفت و تلاش خواهند کرد تا این روند را متوقف کنند.  

نکته دیگری که وکلای این متهمان ممکن است سراغ آن بروند سلامت عقلانی و روانی آنها است. بر این اساس، وکلا می‌توانند استدلال کنند که این افراد در پی شکنجه سلامت روانی خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ۱۱ سپتامبر القاعده آمریکا خالد شیخ محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد

روز گذشته دور یک هشتم نهایی پیکار‌های جام حذفی به اتمام رسید که شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، مهمترین اتفاق این دور از پیکار‌ها بود تا سرخ پوشان نیز به مانند رقیب دیرینه خود، از دور مسابقات کنار بروند.

با برگزاری این پیکارها، حالا تیم‌های راه‌یافته به دور بعدی مسابقات، در انتظار مشخص شدن حریفانشان هستند. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

آنگونه که از قبل و توسط سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات جام حذفی اعلام شده بود، مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز مهدی تاج اعلام کرده بود که فدراسیون فوتبال قصد دارد تا بازی فینال را در کرمان برگزار کند. 

منبع: ورزش سه

tags # جام حذفی ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت