Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: طرح دو فوریتی بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور، احتمالاً در جلسه علنی فردا(یکشنبه) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

قدس آنلاین: عباس پاپی‌زاده با اشاره به طرح بازگرداندن فرزندان و خانواده مسئولان از خارج از کشور، اظهار داشت: مسئولان باید شرایط فعلی کشور را درک کنند و دلیلی ندارد که وقتی ما با کشوری رابطه دیپلماتیک نداریم، خانواده مسئولان در آن کشورها زندگی یا تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد: تجربه نشان داده است که کشورهایی که با ایران خصومت دارند، از کوچکترین روابط فرزندان و خانواده‌های مسئولان کشورمان در خارج از کشور کسب اطلاع و از آن اطلاعات علیه منافع نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: بر این اساس به مصلحت کشور و نظام نیست که مسئولان یا خانواده‌هایشان در خارج از کشور زندگی کنند چرا که کشورهای معاند به دنبال کسب اطلاعات سری از داخل ایران هستند.

پاپی‌زاده بیان کرد: معمولاً کسانی که به دنبال دریافت تابعیت و حق شهروندی هستند، جزء تعهداتشان است که در راستای منافع آن کشور فعالیت کنند و بر این اساس مثل کسی که به دنبال دریافت تابعیت از آمریکاست، باید منافع این کشور را در نظر بگیرد و ملزم است که در جهت تأمین منافع آمریکا حرکت کند.

وی تأکید کرد: اگر مسئولی به دنبال آن است که خانواده و فرزندانش را به خارج از کشور برای زندگی یا تحصیل بفرستد، شایستگی ندارد که در مناصب حساس و جایگاه‌های خطیر مدیریتی کشور فعالیت کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده است که مسئولان دوتابعیتی آسیب‌های جدی به امنیت کشور وارد کرده‌اند و یکسری اطلاعات خاص از کشور از طریق آنان خارج شده که ناشی از ارتباطاتی است که به شکل پنهانی و تحت عنوان تابعیت دوم داشته‌اند.

پاپی‌زاده افزود: همچنین باید به این مسئله توجه کرد کسانی که خودشان یا خانواده‌شان دارای تابعیت دوم هستند، در شرایط حساس آمادگی پذیرش شرایط سخت را ندارند و بلافاصله از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و به آن کشور مهاجرت می‌کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه در یکی، دو دهه گذشته در مورد موضوع دوتابعیتی بودن برخی از مسئولان و خانواده‌هایشان غفلت شده است که گزارش‌های مرکز پژوهش های مجلس و تحقیق و تفحص‌ها نشان داده است که برخی از مسئولان و خانواده‌هایشان دوتابعیتی هستند که این مسئله در مجلس حساسیتی را به وجود آورد تا طرح بازگرداندن خانواده‌ مسئولان از خارج از کشور را کلید بزنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح طرح مذکور گفت: بر اساس این طرح، کسی که می‌خواهد به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی به فعالیتش ادامه دهد، خانواده‌اش باید در ایران باشد و در غیر این صورت باید از سمت خود استعفا دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما طرح بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور را در قالب یک طرح دوفوریتی آماده کرده‌ایم و احتمال دارد که فردا در صحن علنی مجلس بررسی شود و در صورتی که رأی بیاورد، وارد بررسی جزئیات آن می‌شویم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند

به گزارش جماران؛ نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به  ریاست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط  و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور می باشد،  بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد، موجب احساس غرور و همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است. 

وزیر امور خارجه کشورمان استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور  را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه های مرتبط خواند.

وزیر امور خارجه گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست. 

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند. 

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟