Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:44:55 GMT

۳۵ بیمار در مرکز اوتیسم ایرانشهر نگهداری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۳۹۳

۳۵ بیمار در مرکز اوتیسم ایرانشهر نگهداری می‌شوند

ابراهیم نرماشیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز اوتیسم ایرانشهر تنها مرکزی است که به بیماران اوتیسم جنوب سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می‌کند. 

وی با بیان اینکه به ازای هر کودک اوتیسم اداره بهزیستی ماهانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال یارانه به مرکز پرداخت می‌کند افزود: تمام هزینه های بیماران اوتیسم از سوی بهزیستی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ی عصبی - رفتاری شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است.

وی بیان کرد: اوتیسم یک بیماری و یا معلولیت نیست بلکه طیف گسترده ای از اختلالات رفتاری از جمله در خود ماندگی، نداشتن ارتباط کلامی و چشمی، پاسخ ناهنجار دادن به محرک های خارجی، پرخاشگری و اختلالات رفتاری است. 

رئیس مرکز اوتیسم ایرانشهر هم با بیان اینکه این مرکز به ۲ بخش آموزشی و توانبخشی تقسیم شده است، گفت: بخش آموزشی شامل ارزیابی، مداخله و پیگیری و بخش توانبخشی شامل فعالیت‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و بازی درمانی است. 

یونس امیریان افزود: متاسفانه گاهی والدینی را می بینیم که اوتیسم فرزندشان را انکار می کنند آنها می گویند فرزندم کلام دارد و حتی باهوش است چون در سن پایین می تواند جمله های سنگین و طولانی را بیان کند اما برخی کودکان مبتلا به اوتیسم مثل طوطی کلمات و جمله های اطرافیان را تکرار می کنند.

وی ادامه داد: این به معنی هوش بالای کودک نیست بلکه بدان معنی است که کودک درک و شناختی از محیط اطراف ندارد.

۷۳۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اوتیسم بازی سیستان و بلوچستان کودکان موسیقی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است