Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@18:24:09 GMT

طولانی شدن نوسانات سینوسی نرخ ارز

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۴۹۰

طولانی شدن نوسانات سینوسی نرخ ارز

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیلی عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی دو سال اخیر و پیامد‌هایی که برای بخش تولید و تجارت دارد، گفت : در کشور ما نوسانات اقتصادی از جمله نرخ ارز ارتباط تنگاتنگی با مسائل سیاسی دارد که عواقب آن بخش خصوصی را به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نرخ ارز طی دو سال گذشته رفتار سینوسی داشت، گفت : در سال ۹۷ شاهد روند افزایشی نرخ ارز بودیم، پس از آن طی سه، چهار ماه اخیر نرخ ارز تا حدودی به ثبات رسید و اکنون که مباحثی درباره مذاکرات مطرح است دوباره با تنش مواجه شده است

او مهمترین پیامد این عدم ثبات را غیرقابل پیش بینی شدن شرایط برای فعال اقتصادی دانست که امکان تصمیم‌گیری درست از آن‌ها سلب می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه گفت: در چنین شرایطی فعال اقتصادی نمی‌تواند برنامه‌ریزی درستی برای واردات مواد اولیه و تجهیزات، انعقاد قراراداد‌های فروش در بازار‌های خارج کشور و ... داشته باشد.

خلیلی افزود: به علاوه در شرایطی که کاهش نرخ ارز را شاهدیم انتظارات کاهش قیمت کالا‌ها نیز برای مصرف کننده ایجاد می‌شود و این امر باعث می‌شود مصرف کننده برای اجرایی کردن تقاضای خود با شک مواجه شود که نتیجه آن توقف تقاضا در سطح بازار خواهد شد.

او پیامد اصلی توقف طولانی مدت تقاضا را رکود در بازار کشور اعلام کرد که اگر این رکود طولانی مدت شود اولین ضربه را به بخش تولید و واحد‌های صنعتی وارد می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه با بیان اینکه مشابه این رکود را در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ در کشور تجربه کردیم، گفت: در شرایط کنونی نیز ادامه این روند برای دو، سه سال می‌تواند سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال کشور را برای پنج سال آینده دچار چالش جدی کند.

خلیلی افزود: طولانی شدن زمان پالس‌های سینوسی نرخ ارز ضربه مهلکی به اقتصاد کشور در آینده نه چندان دور وارد می‌کند.

او گفت: اگرچه مشخص کردن فرجه زمانی این نوسانات برای دولت هم کار ساده‌ای نیست، اما انتظار می‌رود دولت با مدیریت صحیح ارز و ایجاد ثبات در آن، به بهبود شرایط برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تولیدکنندگان کمک کند .

 

 

انتهای پیام/د

نرخ ارز ارتباط تنگاتنگی با مسائل سیاسی دارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مختار احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف اجرای عدالت برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر  اجرا شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح افرادی که سابقه کار یا میزان تحصیلات بالاتری دارند حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد.
در حال حاضر ۸۵ درصد از کارگاههای بالای ۵۰ نفر معادل ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود