Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:51:43 GMT

جشنواره فرهنگی و ورزشی بانوان در آمل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۴۶۹۹

جشنواره فرهنگی و ورزشی بانوان در آمل برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که پیش ازظهر شنبه با حضور حدود ۱۰۰ شرکت کننده در ۱۵ رشته ورزشی ویژه بانوان در سالن ورزشی شهدای امت آباد آمل برگزار شد، برترین‌ها در هر رشته معرفی وبا دادن هدایایی ازآنها تجلیل شد.

مسئول امور بانوان اداره ورزش وجوانان شهرستان آمل درخصوص برگزاری این جشنواره گفت، که این جشنواره فرهنگی ورزشی در ادامه برنامه طرح ملی تابستانه با ورزش با شعار خانواده فعال، تابستان جذاب ونیز گرامیداشت روز خانواده و هفته دولت ویژه کارکنان بانوی ادارت و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه غفوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، تحرک بدنی، بازی‌های سرگرمی وایجاد شور و ارتقا نشاط و تندرستی برای بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی بوده است.

اهمیت فعالیت‌های ورزشی در میان بانوان شاغل درادارات

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل هم درخصوص اهمیت ورزش درمیان بانوان در دستگاه‌های اداری گفت: توسعه ورزش در بین بانوان شاغل، علاوه بر اینکه سلامتی آنها را تضمین می‌کند بهره‌روی و کارآمدیشان را نیز افزایش می‌دهد.

فاطمه رحمانی افزود: سلامت جامعه و بخصوص خانواده‌ها در گرو سلامت مادران است و برای داشتن جامعه‌ای سالم باید نقش سلامت جسمی و روحی بانوان را بسیار جدی گرفت

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی نسبت به اختصاص زمان مناسب برای فعالیت‌های ورزشی ویژه بانوان شاغل اقدام کنیم، اضافه کرد، سلامت برای زنان حائز اهمیت است زیرا این قشر هم دغدغه تربیت فرزندان و خانواده را دارند و اگر هم شاغل باشند بیشتر در معرض کم تحرکی در محیط کار قرار می‌گیرند بنابراین ورزش کردن برای سلامتی آنها یک امر ضروری است.

این جشنواره با همکاری اموربانوان وخانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل، اداره ورزش وجوانان، وبا همکاری هیأت‌های ورزش‌های همگانی، انجمن‌های ورزشی، روستایی و بازی‌های بومی و محلی و تیر وکمان برگزار شد.

کد خبر 4706934

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری آمل هفته دولت ورزش هفته دولت بوشهر قزوین ایلام شیراز شهرکرد گرگان استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه ماه محرم اربعین حسینی عید غدیر خم گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است