Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پورمردان روز شنبه در این باره اظهار داشت: به منظور تثبیت خاک بخشی از کانون‌های گرد و غبار تالاب بین المللی هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه‌نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) بخشی از حق‌آبه زیست محیطی این تالاب رهاسازی شد.

وی افزود: هرچند که به نظر می‌رسد میزان حق‌آبه در نظر گرفته شده برای تالاب بین المللی هامون نسبت به کانون‌های گرد و غبار که در چندین سال خشکسالی و فشار بر تالاب ایجاد شده بسیار کم است  اما امسال هدف نخت از رهاسازی حق‌آبه، رساندن آب به کانون‌های گردوغبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق است و امیداوریم که با احیای پوشش گیاهی کانون‌های گرد و غبار از غلظت توفان‌ها در منطقه سیستان کاسته و مردم این خطه از نعمت هوای پاک بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طی برنامه‌ریزهای انجام شده و هماهنگی با امور آب منطقه سیستان بقیه این حق‌آبه صرفا با هدف کنترل کانون‌های گرد و غبار رهاسازی خواهد شد.
۹۹۲۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست تالاب هامون منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حق‌آبه هیرمند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است. سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم، وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد. حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است، نسبت به بهبود شرایط این تالاب اظهار امیدواری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند