Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:32:11 GMT

کاهش ۸۰ درصدی واردات کالای ملوانی به قشم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۱۳۵

کاهش ۸۰ درصدی واردات کالای ملوانی به قشم

مدیرکل گمرک قشم گفت: میزان واردات کالای ملوانی در چهار ماهه ۹۸ نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۸۰ درصد کاهش یافته است. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

سعید سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، با بیان اینکه ارزش کالای ملوانی وارد شده به قشم در چهار ماهه سال جاری به 65 هزار دلار رسید اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی 80 و از نظر ارزش دارای 78 درصد کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان صادرات از قشم نیز که شامل اقلامی همانند سیگار، ماهی خشک، نمک صنعتی، گچ بنایی است در چهارماهه 98 نسبت به مدت مشابه با کاهش 97 درصدی از نظر وزن و کاهش 51 درصدی روبه‌رو بوده است.

مرکزی| وزیر صنعت: 530 تا 540 قلم کالا در لیست ممنوعیت واردات قرار گرفتسخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس: بر واردات تراریخته‌ها باید نظارت شوداصفهان| واردات به معنای انتقال اشتغال به خارج از کشور است
مدیرکل گمرک قشم گفت: در چهارماهه نخست سال جاری تعداد 44 هزار و 390 فقره پروانه کاپوتاژ توسط گمرک قشم صادر شده که در همین راستا 472 هزار و 300 تن کالا کاپوتاژ شده که از نظر تعداد 19 و از نظر وزنی 32 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های متشکله در برای کالاهای قاچاق نیز در چهارماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه 100 افزایش یافته افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق منجر به تشکیل پرونده در چهارماهه سال 98، به 194 میلیارد و 574 میلیون رسیده است.

سعیدی یادآور شد: دلیل افزایش 100 درصدی ارزش پرونده های قاچاق نوسانات ارزی است.

انتهای پیام/ح

R7558/P/S6,1433/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری