Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:06:13 GMT

صادرات بیش از ۳۱ هزار تن کالا به خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۴۶۹

صادرات بیش از ۳۱ هزار تن کالا به خارج از کشور

امیدی از صادرات ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای تولید داخل به خارج از کشور از گمرک ریلی شهرستان آستارا خبر داد.

«رسول امیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در پنج ماه گذشته از سال جاری ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای تولید داخل از گمرک ریلی این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا ارزش کالاهای صادر شده به خارج از کشور از گمرک ریلی این شهرستان را ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار اعلام کرد و افزود: سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک کالاهای تولید داخل بودند که به خارج از کشور صادر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: مقصد کالاهای صادراتی مذکور اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان بود.

 

امیدی گفت: کالاهای تولید داخل با ۵۲۱ واگن قطار باری به خارج از کشور صادر شدند.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا از تخلیه و بارگیری  ۱۳۲ هزار و ۹۲۶ تن کالای غیرنفتی در بارانداز ریلی آستارا – آستارا خبر داد و افزود: ارزش این میزان کالای تخلیه و بارگیری شده در گمرک ریلی آستارا، ۶۳ میلیون و ۳۴۷ هزار دلار است که با ۲ هزار و ۲۳۰ واگن قطار باری انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: مبدا و مقصد این میزان کالای غیرنفتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

 

امیدی به میزان واردات از گمرک ریلی شهرستان آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت، ۹۲ هزار و ۷۵ تن کالای غیر نفتی از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا -آستارا شد که ارزش آن ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار است.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا تصریح کرد: کالاهایی که وارد بارانداز ریلی آستارا – آستارا شد ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته است.

 

امیدی میزان کالای ترانزیت ‌شده به ‌واسطه خط ریلی آستارا - آستارا طی پنج ماه گذشته را هشت هزار و ۳۱۹ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار عنوان کرد و گفت: ترانزیت این میزان کالا با ۲۳۲ واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس صورت گرفته است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه شبستان یزد خبرگزاری شبستان پیرغلامان حسینی روز جهانی مسجد روزنامه بیرجند گمرک ریلی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق