Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@13:05:37 GMT

بسیج اصناف؛ نقطه اتکا نظام در فعالیت‌های اقتصادی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۶۰۴

بسیج اصناف؛ نقطه اتکا نظام در فعالیت‌های اقتصادی

به گزاش ایکنا از لرستان، بهزاد منصوری، سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، امروز شنبه، نهم شهریورماه، در یادواره شهدای اصناف خرم‌آباد، که در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد لرستان برگزار شد، گفت: از نظر همگرایی با انقلاب اسلامی بحث بسیج اصناف همان ایامی شکل گرفت که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پروازی که به‌سمت ایران داشتند، به‌طوری‌که اولین رویدادهای نهضت باتوجه به صحبت‌های ایشان شروع شد و فعالین این حوزه همگرایی خود را با مجموعه نظام در این زمان نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش مؤثر اصناف در ده ساله اول انقلاب، عنوان کرد: در این ایام جنگ و تهدیدهایی برعلیه نظام و انقلاب داشتیم که با تدبیر رهبر کبیر انقلاب بحث حضور بسیج در نظام اجرایی شکل گرفت، به‌ویژه در فشارهای اقتصادی که بر جنگ تحمیلی سایه انداخته بود این بسیج نقش مؤثری داشت.
منصوری با بیان این‌که بعد از جنگ نگاه بسیج درعرصه انقلاب نگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود که در کل سیستم جا گرفت، اظهارکرد: حوزه بسیج، به‌ویژه بسیج اصناف فراتر از استعاره‌هایی، مانند مشت آهنین، شمشیربران و ... که برای آن‌ها به کار برده می‌شود، با انقلاب همگرایی دارد، به‌طوری‌که می‌توان گفت؛ بسیج به‌ویژه بسیج اصناف، نقطه امن و اتکا برای نظام در فعالیت‌های اقتصادی است.
سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان این‌که بسیج به‌عنوان بازوی اجرایی به کمک مجموعه نظام آمده و این همگرایی در بطن جامعه نهفته و خودش را در سیستم اقتصادی نظام ما نشان داده‌است، تصریح کرد: بسیج می‌تواند به‌عنوان بازوی اقتصادی نظام فعالیت‌های خوب و شایسته‌ای را در زمینه اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته تنگ‌ناهایی از سوی جامعه بین‌الملل برای ایران شکل گرفت که نیاز به یک همگرایی و مجموعه کسانی‌که خودشان را از جنس مردم می دانند ضروری‌تر و حیاتی‌تر از گذشته است، ما به به مجموعه‌هایی نیاز داریم که پاک‌‌دست و درست‌کار بوده و در کنار مردم بایستند و دست آن‌ها را بگیرند، که بسیج اصناف نمونه بارز این مجموعه است.
منصوری تأکید کرد: ما به‌عنوان یک کارگزار دولتی، همکار و همیار حوزه بسیج و اصناف در مجموعه وقایع اقتصادی امروز بسیج اصناف را یک دست‌آورد مهم دانسته و این مجموعه را کمکی برای بازار و اقتصاد می‌دانیم.
سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به تنش‌های ارزی و نوسان قیمت‌ها در ابتدای سال گذشته، عنوان کرد: نظام و دولت با همیاری مردم و حوزه بسیج اصناف توانست از بار این مشکل خلاص شود، این را باید بدانیم که آرامش کنونی بازار نتیجه همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و صنف اصناف است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است
  • نوسازی مجموعه ورزشی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • ویژگی‌های ژئوپلیتیکی کشورهای شیخ‌نشین؛ از اختلافات پیچیده سرزمینی تا همگرایی در ساختارهای اجتماعی ـ تاریخی
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • ستون رشد نقدینگی ریخت
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی