Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد با بیان اینکه قبل از خرید میگو، از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید گفت : میگو یک جانور آبزی می باشد که مصرف آن در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد این فرآورده خام دامی علاوه بر طعم مطلوب، خواص غذایی بسیار ارزشمندی دارد که بر محبوبیت آن می افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی به نقل از ادراه کل دامپزشکی استان یزد، جبار ملکی اظهارداشت : کارشناسان دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی نظارت بر سلامت این فراوده خام دامی به مردم توصیه می کنند قبل از خرید و مصرف میگو تقلبات و تخلفات بهداشتی در عرضه میگو را بشناسند.

وی افزود: توجه به خصوصیات ظاهری و ارگانولپتیک میگو از جمله رنگ ، بو ، وضعیت ظاهری ( سر و سینه و دم ، پاها و پوسته ها و شاخک ، چشم ها ) و نیز کیفیت گوشت میگو از نظر بافت ، رنگ و رگ  و شرایط نگهداری و عرضه آن از مهم ترین  راه های اطمینان از سلامت این فراوده خام دامی است.

جبلی تصریح کرد: میگوی تازه رنگی کاملا روشن و درخشنده دارد و هیچگونه سیاه شدگی ندارد سر، سینه و دم آن محکم و متصل بوده و از همدیگر جدا نشده پاها، پوسته ها و شاخک آن کاملا سفت و محکم بوده و از بدن جدا نیستند علاوه بر این در میگوی تازه چشم ها روشن و براق و محکم در جای خود قرار دارند بوی میگوی تازه بوی طبیعی جلبک دریایی یا آب دریا می دهد و هیچگونه زنندگی ندارد گوشت میگوی تازه هم سخت، آبدار، سفید و درخشنده و دارای رگ پشتی سفت و مقاوم است.

کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی در خصوص شرایط نگهداری و عرضه میگو گفت: میگوی تازه در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد به مدت ۷ روز  و اگر به صورت منجمد عرضه شده باشد به مدت دوازده ماه در دمای ۱۸- درجه قابل نگهداری است و بسته بندی میگو به صورت تازه یا منجمد باید در کارگاه های مجاز انجام شده و محصول عرضه شده نیز دارای برچسب مشخصات باشد.

وی دخاطر نشان ساخت: تامین میگو از منابع غیر مجاز، تغییر یا مخدوش نمودن تاریخ تولید و انقضاء یا سایر موارد مندرج در نشانه گذاری میگوی بسته بندی شده و یا فروش میگو بدون تاریخ تولید و انقضاء و استفاده از میگوی فاسد به منظور تولید فراورده های میگو از موارد تقلب و تخلف بهداشتی در زمینه عرضه میگو است و همچنین عدم یخ پوشانی کامل میگوی تازه، عدم رعایت برودت یخچال و یا فریزر در محل عرضه و همچنین عدم توجه به پاکیزگی و حفظ شرایط بهداشتی یخچال و سایر وسایل مورد استفاده از دیگر مصادیق تخلفات بهداشتی است.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میگو كارگاه هاي مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی