Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:13:39 GMT

استقبال هیات حسینی از نمایشگاه شمیم حسینی ورامین

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۶۶۵

استقبال هیات حسینی از نمایشگاه شمیم حسینی ورامین

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های قرچک و ورامین گفت: نمایشگاه شمیم حسینی در ورامین در حالی برگزار می‌شود که در شهرستان ورامین و قرچک قریب به ۱۱۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد و یکی از کانون‌های اصلی هیئات در استان تهران است.

‌به گزارش ایسنا، پیش از ظهر شنبه حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین به اتفاق رشید اسد پور مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستانهای ورامین و قرچک از نمایشگاه شمیم حسینی واقع در جنب امامزاده طاهر و مطهر(ع) خیرآباد بازدید عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشید اسدپور مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های ورامین و قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی در ورامین، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش است.

وی گفت: امسال باتدبیری که از سوی نماینده محترم ولی‌فقیه در سازمان اوقاف اندیشه شد بنابراین شد که یک طرحی با عنوان طرح شمیم حسینی در سراسر کشور اجرا شود.

اسدپور افزود: در این زمینه حوزه شهرستان ورامین با دارا بودن قریب به ۱۱۰۰ هیئت مذهبی یکی از کانون‌های اصلی هیئات در استان تهران بوده که اقدامات خوبی را انجام داده و دستوراتی که از سوی سازمان اوقاف آمده بنابر این شده است، هیئت‌های مذهبی که دارای مجوز هستند با تائید سازمان تبلیغات اسلامی، هرکدام به مبلغ ۵ میلیون ریال به آنها بن خرید داده می‌شود به جهت خریدشان تحت نمایشگاه شمیم حسینی در بقعه متبرکه امامزادگان طاهر و مطهر(ع) برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های ورامین و قرچک تأکید کرد: این نمایشگاه در قسمت توزیع ارزاق در ۱۱۰ قلم جنس توسط فروشگاه شهروند با تخفیف ویژه ۵۰ درصد در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در این نمایشگاه غرفه عفاف و حجاب و غرفه‌های فرهنگی نیز دایر می‌باشد که با استقبال بسیار خوب هیئت‌های مذهبی و عموم مردم همراه شده است.

اسدپور ادامه داد: خدا را شکر وضعیت اداره اوقاف ورامین در استان تهران از یک وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار‌ است و ‌امیدواریم که با انجام این کار آن امانت‌داری‌مان را از سمت واقفان خیراندیش که قریب به ۱۵۰ سال پیش این موقوفات را وقف کردند؛ انجام داده باشیم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های ورامین و قرچک افزود: امروز در محل عواید آنها این بن‌ها را تهیه‌کرده و در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده‌ایم تا بتوانیم در پیشگاه واقفان روسفید باشیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌های دیگر همچون شیرخوارگان حسینی، لبیک یا حسین و اهلا من الاعسل در ماه محرم در شهرستان‌های ورامین و قرچک به‌طور مجزا برگزار خواهد شد.

اسدپور در پایان خاطرنشان کرد: در قرچک با محوریت بی‌بی زبیده، امامزاده ابراهیم قرچک، امامزاده عبدالله داوود آباد و در ورامین در امامزادگان طاهر و مطهر(ع)، امامزاده حسین رضا و چندین بقاع متبرکه شاخص این مراسم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و حسن اسدی بازیگر شناخته شده کشورمان نخستین سخنرانان این مراسم بودند.

پس از ارائه آمار و گزارش عملکرد حجت الاسلام عادل، اسدی نیز در سخنانی گفت: من برای تماشای نمایشگاه دستاوردهای اوقاف به اینجا آمدم و فکر می‌کردم صرفا چند غرفه با نمودار و آمار می‌بینم، اما ماحصل نگاهم من را به وجد آورد. ما در دوره‌ای هستیم که شاهد جهش علم هستیم و اگر عقب بمانیم مملکت مقتدری نداریم. من با غرفه‌هایی مواجه شدم که در جهش تولید علم حرکت می‌کردند.مثل غرفه‌ای که مدعیست توانایی تولید واکسن هر ویروس جدیدی را در عرض دو ماه دارد و این فوق‌العاده است چون ما ماه‌های ابتدایی همه‌گیری کرونا را در خاطر داریم. چیزی که اینجا دیدم حمایت درست از جوان‌هاست، جوان‌هایی که اگر کسی دستشان را نگیرد، همه تلاش‌هایشان از بین خواهد رفت. من این کمکی که اوقاف در جهت اقتدار ملی ما می‌کند ارج می‌نهم. اقتدار ملی ما در گرو تولید ملی خوب است. ما در حال تولید فیلمی هستیم که ان نیز به نوعی برای نشان دادن اقتدار ملی است. من به سازمان اوقاف تبریک می‌گویم که مدیریت آن از شکل سنتی به روش های مدرن تبدیل شده است.

پس از این بخش از چند نفر از فعالان این نمایشگاه با حضور سخنرانان اولیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف در ادامه مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار این را دارد که خود را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری می‌داند. من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند. آنچه که امروز شاهد آن هستیم، حفظ‌العین داریم که در این نمایشگاه در همان راستا حرکت کردیم. این برایمان مهم است ما در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند. در کل تولیدات جوانان و نخبگان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت افزود: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود. ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

خاموشی اضافه کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • افتتاح نمایشگاه وقف