Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای سرتنگ توتنده از توابع شهرست دنا است که در این روستا ساکنان از بوی بد گاوداری در مجاورت خود گلایه داشته و خواستار پیگیری مشکلات این واحد دامی از مسوولان مربوطه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ روستای سرتنگ توتنده از توابع شهرست دنا است که در این روستا ساکنان از بوی بد گاوداری در مجاورت خود گلایه داشته و خواستار پیگیری مشکلات این واحد دامی از مسوولان مربوطه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی روستای سرتنگ بیان کرد: این گاوداری متعلق به بنیاد مستعضفان است، و از سال 1380 تاکنون تصفیه خانه نداشته و فاضلاب آن به صورت تصفیه نشده  به داخل رودخانه بشار پمپاژ می شود.

این فرد روستایی گفت: مسوولان گاوداری اذعان می کنند که این مکان تصفیه خانه دارد، اما این موضوع صحت ندارد، به چند دلیل اول اینکه این فاضلاب به صورت تصفیه نشده تخلیه می شود و از نظر زیست محیطی باعث آلودگی و تخریب محیط زیست و تغییر اکوسیستم می شود و از طرفی از نظر بهداشتی سبب بیماری می شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات این گاوداری این است، که بوی بد فاضلاب زندگی رو برای اهالی روستا سخت و طاقت فرسا کرده است و سبب مهاجرت اهالی به سمت شهر شده است.

روستایی سرتنگ بیان می کنند پیگیری های آنها از طریق مسوولان بی نتیجه مانده است و در ایام عید، فاضلاب گاوداری را جهت جلوگیری از طغیان آب انبارها داخل روستا باز می کنند و این موضوع سبب آلوده شدن روستا و نشت این فاضلاب به زمین کشاورزی و تخریب محصولات کشاورزی شد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

انتهای پیام/

 

efwefwf دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب