Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک شاکی زن  از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به واسطه خرید گیفت کارت ها به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال ، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سردار عزیزالله ملکی ادامه داد: با شناسایی ماهیت سیستم مشخص شد پولشویی شکل گرفته و در بررسی رد پای متهمان، ارتباط موضوع با پرونده فیشینگ در سال ۹۷ محرز شد بنابراین با احضار متهمان مربوط به پرونده های تشکیل شده در سال گذشته و بازجویی های فنی ، با هدف شناسایی اعضای اصلی این تیم تبهکاری، سرنخ های بیشتری  به دست آمد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت : در جریان بررسی های علمی و تحقیقات تکمیلی، نام های کاربری کانال های مخفی تلگرامی استخراج شد ، سپس طی شناسایی صفحات فیس بوک ، اینستاگرام و نفوذ به کانال های بسته متهمان مشخص شد که متهمان اصلی همزمان با راه اندازی فروشگاه های جعلی، سایت های قمار و صرافی آنلاین صوری، اقدام به احراز هویت های جعلی ،خرید ارزهای دیجیتال با بهره گیری از مبالغ فیشینگ ،تبدیل ارزهای دیجیتال به ریال و انتقال به درگاه های پرداخت متصل به حساب های شخصی،اجاره کارت های بانکی متعلق به معتادین و تهیه دستگاه های اسکیمر می کنند.

رئیس پلیس هرمزگان اضافه کرد: این کانال ها ضمن هدایت عملیات های سازمان یافته فیشینگ و استخراج شناسه های سرقتی کارت های بانکی، همزمان با فعال سازی توکن و ربات، فعالیتی زنجیره ای داشتند، در سال گذشته تعدادی از زیرمجموعه های این گروه تبهکار در این پلیس و پلیس فتا استان ها دستگیر شدند اما  قابلیت های حرفه ای گردانندگان اصلی برای پنهان کاری، فعالیت با هویت های جعلی و قطع مسیرهای ارتباطی موجب شد کارشناسان این پلیس اقدام به گسترش چتر اطلاعاتی و برپایی کمین گاه های مجازی برای برداشتن نقاب های مجازی و جمع آوری دلایل دیجیتال کنند.

سردار ملکی افزود: با شناسایی کامل متهمان و استخراج مدارک دیجیتال غیر قابل انکار، سرانجام در یک اقدام همزمان و ضربتی با همکاری مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته فتا ناجا و پلیس فتا استان خراسان رضوی ،متهمین در مخفیگاه های خود دستگیر و این سیستم تبهکاری منحل شد،این مجرمان سایبری  جهت کسب تکلیف از مقام قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس تحویل داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است و توصیه می شود شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت  www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

۲۰۹۴ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فیشینگ انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند


به گزارش تابناک از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ نجم الدین سهرابی سه‌شنبه با اشاره به تلاش‌های شبانه‌ روزی کارکنان انتظامی برای برقرار نظم و امنیت در جامعه گفت: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعا امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد.

وی در ادامه به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با اولویت دستگیری متهمان تحت تعقیب و متواری در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات صورت گرفته ۱۵ نفر شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در عملیات‌های جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از انهدام فروشندگان مواد مخدر و داروهای روانگردان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس از آبادان سرهنگ کیومرث کشوری سه‌شنبه اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۳قدس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد خانمان‌سوز مخدر و به منظور ضربه زدن به باندهای قاچاق کار شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ که در این زمینه فعالیت دارند را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:ماموران پلیس موفق شدند با انجام کار اطلاعاتی مخفیگاه سه فروشنده مواد مخدر را شناسایی با هماهنگی لازم آنها را دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنان سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع ماری جوانا همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری غیرمجاز ،۲ تیغه خشاب مربوطه و ۶هزار قرص ممنوعه روانگردان را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ کشوری در خاتمه با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند تصریح کرد: پلیس به صورت شبانه روزی و با شدت با قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج