Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:34:30 GMT

طرح گازرسانی به شهرک صنعتی خرمشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۲۴۶

طرح گازرسانی به شهرک صنعتی خرمشهر آغاز شد

مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای پروژه تکمیل ایستگاه (TBS) گازرسانی ۱۰هزار مترمکعبی سایت صنعتی ۱۶۰ هکتاری واقع در خرمشهر ۳۴ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی خرمشهر از گاز بهره مند می شوند.

رضا صلبوخی افزود: بخشی از شبکه گازرسانی به شهرک صنعتی خرمشهر آماده شده و بخش دیگر مستلزم نصب ایستگاه (TBS) گازرسانی ۱۰هزار مترمکعبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازدید انجام شده و تقاضای ۱۰ واحد صنعتی بزرگ برای گازرسانی به این شهرک مقرر شد تا این ایستگاه برای تکمیل زیرساخت های گازرسانی نصب و راه اندازی شود.

 پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان

مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند با اشاره به طرح گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان نیز گفت: طرح گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به زودی بهره برداری می شود.

صلبوخی اعتبار این پروژه را ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی آبادان که  ۲ سال پیش آغاز شده وضعیت ناپایدار و نامناسب داشت که با توافق شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، شرکت گاز و منطقه آزاد اروند این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت: طی یک ماه آینده واحدهای صنعتی بزرگ از جمله چهار واحد کارخانه آسفالت آبادان ، ۲ واحد تولید ایزوگام و یک واحد قیرسازی که خوراک آنها  گازوئیل و مازوت با آلودگی زیاد است از سوخت جایگزین گاز بهره مند می شوند.

صلبوخی توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را از برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد و گفت: توسعه شبکه آب و فاضلاب و پروژه نگهداری تصفیه خانه فاضلاب ۶۰ هکتاری اروند، تکمیل جاده دسترسی واحدهای صنعتی منطقه آزاد اروند با تعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در برنامه آینده قرار دارند.

وی وسعت سایت صنعتی منطقه آزاد اروند را ۹ هزار و ۲۰۰ هکتارعنوان کرد و گفت: در حال حاضر سایت صنعتی منطقه آزاد اروند در سه نقطه از جمله شهرک صنعتی آبادان با ۸۸ واحد، شهرک صنعتی خرمشهر و سایت صنعتی اروند خرمشهر با ۳۴ واحد در منطقه آزاد اروند  فعالیت دارند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای در زمینه تجارت، صنعت و نیز گردشگری برخوردار است.

۶۰۶۸/‏۷۱۰۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آب و فاضلاب حمل و نقل خلیج فارس کویت گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

فرزاد محمدی  اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحد‌های صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیاز‌های فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیاز‌های فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحد‌های تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد