Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۷ پروژه بزرگ درمانی تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل بیمارستان‌های نرگسی گچساران و بهمئی، ۳ کلینیک تخصصی، مرکز غربالگری سرطان و درمان ناباروری یاسوج است. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزرش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پرویز یزدانپناه پیش از ظهر امروز در آئین گرامی‌داشت روز پزشک با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های مختلف کوچک و بزرگ در حوزه بهداشت و درمان تا آخر امسال اظهار داشت: بیمارستان نرگسی و بهمئی ، سه کلینیک تخصصی در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت، بهره برداری از مرکز غربالگری سرطان، درمان ناباروری یاسوج، راه اندازی بخش‌های تخصصی بیمارستان‌های باشت و شهید جلیل یاسوج از جمله این پروژه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک روز پزشک و داروساز  گفت: هم اکنون 97 درصد داروهای مرود مردم ایران اسلامی تولید داخل هستند که این مهم با همت و تدبیر فعالان و متولیان امر داروسازی و مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق شده است.

یزدانپناه با اشاره به اینکه برای تامین 3 درصد داروهای مورد نیاز مردم در خارج از کشور یک میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه می‌شود، عنوان کرد: به میمنت انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان انجام شده به گونه‌ای که شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و افزایش امید به زندگی و دسترسی به خدمات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم خدمات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان استان انجام شده است، ادامه داد: افزایش تخت‌های بیمارستانی از 870 به یک هزار و 1400، افزایش پزشکان متخصص در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی و تامین تجهیزات پزشکی -درمانی به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از جمله بخشی از خدمات انجام شده در دولت تدبیر و امید است

یزدانپناه با اشاره به اینکه افزایش بیمارستان‌های دانشگاهی از 5 مورد در سال 92 هم اکنون به 8 مورد رسیده است، افزود: با افتتاح بیمارستان‌های نرگسی و بهمئی تعداد بیمارستان‌های دانشگاهی به 10 می‌رسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افزایش رشته‌ها، جذب رشته‌های دستیاری و افزایش خانه‌های بهداست در روستاها نیز بخشی دیگر از خدمات اجرایی شده در سال‌های اخیر است.

یزدانپناه مهمترین سرمایه دانشگاه علوم پزشکی استان را وجود نیروهای انسانی ماهر و متعهد و اعتماد مردم دانست و ادامه داد: هم اکنون تاخیر کارانه 12 تا 16 ماهه در بیمارستان‌های استان داریم که کاهش این میزان جزو اولویت‌ها است.

وی بیان کرد: افتتاح و راه اندازی سه کلینیک تخصصی در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت، بهره برداری از مرکز غربالگری سرطان، درمان ناباروری یاسوج، راه اندازی بخش‌های تخصصی بیمارستان‌های باشت و شهید جلیل یاسوج و افتتاح بیمارستان نرگسی و بهمئی در دستور کار بوده و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

یزدانپناه با بیان اینکه 55 پروژه بهداشتی و درمانی با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست ساخت داریم، تصریح کرد: بخش زیادی از این پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی هستند که امیدوارم در کمترین زمان ممکن وارد مدار خدمات دهی به مردم شوند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر آرامش به دانشگاه بازگردانده شده و دخالت‌ها از بیرون به حداقل رسیده است، تاکید کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد اعتماد مردم به این حوزه روز به روز در حال افزایش بوده و قانونگرایی و پایبندی به قانون برای مدیران و کارکنان تمام  حوزه‌ها اجبازی است.

یزدانپناه با بیان اینکه بدون شک در انتصاب مدیران شایسته سالاری و عدالت منطقه‌ای مد نظر قرار می‌دهم، گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب به مردم تمامی نقاط استان بویژه شهرستان‌های کمتر برخوردار در دستور کار است.

وی از جذب 170 میلیارد ریال اوراق خبر داد و خاطرنشان کرد: تجهیزات کلینک‌های سه گانه، بیمارستان‌های مختلف در دست ساخت و نزدیک به افتتاح و همچنین بیمارستان‌های افتتاح شده ناقص تامین و در حال انتقال است

یزدانپناه پرونده الکترونیک سلامت و حرکت به سمت سیستم ارجاع را ضروری دانست و افزود: اجرای برنامه‌های انضباط مالی وافزایش بهره وری جزو اهداف و اولویت‌ها مدیریت جدید دانشگاه است.

وی ابراز کرد: راه اندازی کامل بیمارستان‌های جلیل و باشت، جذب 30 هیئت علمی، پرداخت مطالبات پزشکان، پرستاران و پرسنل و همچنین افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و رضایتمندی مردم و پرسنل جزو اولویت‌ها است.

یزدانپناه خواستار رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع به بهترین نحو ممکن شد و گفت: پیگیر راه اندازی ام.آر.آی و سی تی اسکن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج هستیم و بزودی راه اندازی می‌شوند.

نخستین بیمارستان یون‌درمانی ایران در البرز در دست ساخت است‌تصویب پروژه اقتصاد مقاومتی "کاهش بار بیماری و هزینه‌های درمان با اتکا به طب ایرانی"لرستان| تیم درمانی به منطقه محروم «درمره» چگنی اعزام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد خدمات چشمگیر در حوزه‌های مختلف از جمله دوبرابر شدن تخت‌های بیمارستانی در استان هستیم.

دکتر غلام‌عباس سبز بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده مرکز درمان ناباروری و تشخیص سرطان یاسوج بزودی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و بخش دیالیز نیز توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شان و منزلت پزشکان ادامه داد: برخی تبلیغات غلط غیر پزشکی و ضد پزشکی دارند در حالی آرزوی پزشک شدن برای فرزند خود دارند.

سبز خواستار برخورد قاطع و شدید با افراد بدون صلاحیت که در قالب طب سنتی و حکیم بودن فعالیت دارند، شد و گفت: پزشکان شرایط سختی دارند و اگر مدیر باشند این وضعیت سخت‌تر است و با همین شرایط در برخی مواقع منزلت آنان توسط بیمار و یا همراه آنان حفظ نمی‌شود به گونه‌ای که 12 شب مجبور به مداخله‌ شده‌ایم.

وی برگزاری هرگونه سمینار و یا اخذ مجوز به برخی تشکل‌ها را مستلزم تایید دانشگاه علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که فاقد مجوز بوده حق برگزاری سمینار ندارند و کسانی به عنوان کارافرین برتر انتخاب می‌شوند که صلاحیت پزشکی ندارند.

انتهای پیام/ش

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد