Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@18:55:43 GMT

۳۱۹ اشتغال هنری در استان مرکزی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۶۶۶

۳۱۹ اشتغال هنری در استان مرکزی ایجاد شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «عباس دانشی» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: این فرصت های شغلی جدید در بخش های مختلف هنرهای تجسمی، صنایع دستی، طراحی و تولید انواع لباس در راستای توسعه اشتغال خانگی ایجاد شده اند.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال خانگی، فرهنگی هنری، طرح های خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ارائه کرده و پس از بررسی در کمیته تخصصی این اداره کل به بانک های عامل معرفی و از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات مشاغل خانگی تعداد قابل توجهی فرصت شغلی نیز در قالب موسسات فرهنگی یک و چند منظوره، موسسات قرآنی و تبلیغاتی در استان ایجاد شده است.

حجت الاسلام دانشی بیان کرد: استان مرکزی به لحاظ زیرساخت های سینمایی، مجتمع های فرهنگی و نگارخانه ای با کمبود های قابل توجهی مواجه است که در این راستا ساخت پردیس سینمایی ساوه با مشارکت این اداره کل، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری، مرمت و بهسازی سینما فرهنگ اراک با سه سالن مجزا، ساخت بلک باکس در فرهنگسرای آیینه اراک و انتقال سینما سیار به شهرستان های فاقد سینما و اکران فیلم در یک روز از هفته با مشارکت شهرداری های شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص روند تکمیل تالار مرکزی اراک نیز گفت: با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری در این تالار، بهره برداری از آن در ۲ مرحله انجام می شود و بخش های عمومی از قبیل نگارخانه، کتابخانه، سالن های کارگاهی و آموزشگاهی و رستوران هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت و سالن های موسیقی و تئاتر این مجموعه فرهنگی نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز سالن های تئاتر و موسیقی تالار مرکزی اراک حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از محل اعتبارات ملی تامین شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تلاش می کند با جذب به هنگام اعتبارات، تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، این مجموعه فرهنگی به بهره برداری برسد.  

حجت الاسلام دانشی، برپایی نمایشگاه استانی کتاب با حضور ناشران برگزیده ملی، تهیه آلبوم طبیعت استان مرکزی، حضور موثر با انجام فعالیت های فرهنگی و نشر آثار در کنگره نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان، برگزاری مستمر نشست های ادبی، تجلیل از کاریکاتوریست اهل استان مرکزی، برگزاری هفته قرآن و عترت در زمستان امسال و اکران فیلم های بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم فجر را از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است و تاکنون ۷۴۲ نفر از هنرمندان و فعالان قرآنی این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.  

۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان مرکزی اشتغال تامین اجتماعی شهرداری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی در نخستین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، اظهار داشت:  در استان خوزستان 14 دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه‌داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهدیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مسئله یک مسئله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خود کم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچون سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجراست به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد