Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت که چندی پیش به دلیل تخفات مالی دستگیر شده است، بنا بر اخبار واصله به پایگاه خبری اقتصاد آنلاین اقدام به نابودی باغی 3هزار متری در منطقه یک کرده است.

این ملک که واقع درخیابان زعفرانیه است، پیش از واگذاری به حسن رعیت متعلق به وزارت اطلاعات بوده که طبق ادعای او بابت طلب ملک از وزارت اطلاعات گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملک باغ بوده و از  سال1394 بدون صدور هرگونه پروانه‌ای شروع به کار کرده است. بیش از 100اصله درخت قطع و در حال حاضر ساخت و ساز در ملک رو به پایان است.

با توجه به قطع گسترده درختان در سال 94 ملک جریمه 4.2میلیارد تومانی می شود، اما به گفته منابع آگاه در آن زمان به دستور عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و نماینده شورا در کمیسیون ماده7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران، پرونده ملک به شورای شهر و کمیسیون شهرسازی ارسال می‌شود و با هماهنگی معاون وقت خدمات شهری و شهردار وقت منطقه یک، عوارض قطع درخت ملک به 90میلیون تومان کاهش پیدا می کند!

ساخت برج در این باغ نابود شده 3هزار متری در حال انجام است و هنوز هیچ پروانه‌ای برای این ملک صادر نشده است. جالب اینجاست که شهرداری منطقه یک بعد از 8سال و حتی با آمدن مدیریت جدید هنوز جلوی ادامه کار را نگرفته است! گفته می‌شود در حال حاضر سند تک برگی ملک به نام مینا معتقد است.

نامه حراست کل شهرداری تهران به علی محمد مختاری درباره قطع تعمدی درختان در ملک مذکور

مهدی جهانگیری نیز نسبت به ملک ادعای مالکیت داشته که نتوانسته اثبات کند

گزارش کارشناسان کمیسیون ماده 7 درباره تعداد ونوع درختان ملک در سال 83

سند ملک به نام حسن رعیت

سندی که طی آن کمیسیون شهرسازی ناگهان 70اصله درخت را تبدیل به 7اصله کرده
و جریمه از 4میلیارد به 90میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند

اسناد مربوط به مالکیت حسن رعیت

دادنامه‌های تنظیم شده برای تغییر کاربری باغ

مجوز تجهیز کارگاه و الزام به اخذ صدور پروانه ساخت
بعد از حدود 8 سال این ملک هنوز پروانه ساخت ندارد!

فوت یک فرد مجهول الهویه در ملک حسن رعیت و اذعان به غیرقانونی بودن ساخت و ساز

مدارک مربوط به کروکی درختان

 

پرداختی‌های حسن رعیت برای صدور پروانه ساختی که هیچ‌گاه صادر نشد!

تقاضای حسن رعیت برای تغییر کاربری باغ!

اذعان شهرداری منطقه یک به پروانه ساخت نداشتن ملک، با این وجود اما جلوی ساخت  وساز ملک را تاکنون نگرفته است!

ملک قبل از تخریب

حین گود برداری

باغ ساخته شده

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پایتخت ساخت و ساز تهران قطع درختان ساخت و ساز غیرمجاز حسن رعیت رعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری رئیس هیأت‌مدیره شهرهای جدید از صدور پروانه تأسیس نخستین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان یک هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم خبر داد و گفت: فردا ۲۰ اردیبهشت ماه هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، با توجه به صدور پروانه تأسیس شهرک مسکونی دولتی در قم به مساحت ۵۵۵ هکتار تحت عنوان پرنیان ۱ کلنگ احداث این شهرک مسکونی به زمین زده می‌شود.

غفوری توضیح داد: شهرک پرنیان یک به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد. مقرر است تا ساخت این شهرک همراه با واحدهای مسکونی آن و سایر خدمات با جمعیت‌پذیری ۳۰ هزار نفر طی ۴ سال احداث شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به شکل یک طبقه و حیاط دار در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری احداث می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد.

غفوری فاصله این شهرک مسکونی تا شهر قم را ۲۱ کیلومتر عنوان کرد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان شامل ۴ شهرک مسکونی است که طرح‌های سه شهرک آن تهیه و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است و پروانه احداث شهرک مسکونی پرنیان یک به مساحت ۵۵۵ هکتار صادر شده است. همچنین با تصویب طرح جامع شهرک‌های پرنیان ۲ و پرنیان ۳ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پیش پروانه این شهرک‌ها با مساحت ۵۸۳ و ۷۷۳ هکتار و ظرفیت ۶۰ هزار نفر توسط رئیس ستاد شهرک‌سازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد. برنامه‌ریزی شده تا با صدور مجوزهای مذکور، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با هدایت سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود.

کد خبر 6100787

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا