Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@21:04:27 GMT

عزل و نصب گسترده در دیوان پادشاهی عربستان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۷۲۸۶

عزل و نصب گسترده در دیوان پادشاهی عربستان

پادشاه عربستان در سلسله دستورهای به عزل و نصب هایی در پیکره دیوان پادشاهی و وزارتخانه ها و سازمان هایی اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، سلسله دستورهای پادشاهی گسترده ای را برای تغییرات در دفتر پادشاهی وتعدادی از وزارتخانه ها و سازمان ها صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادشاه عربستان، «فهد العیسی» را به عنوان رئیس دیوان پادشاهی با رتبه وزیر و «بندر العیبان» را به عنوان مشاور این دیوان انتخاب کرد؛ همچنین «عقلاء بن علی العقلاء» را از سمت خود به عنوان معاون رئیس دیوان عزل کرد.

«فهد العیسی» جانشین «خالد العیسی» در سمت رئیس دیوان پادشاهی عربستان است. خالد العیسی از 13 ژوئیه 2015 میلادی به این سمت منصوب شده بود.

فهد العیسی، از 29 ژانویه 2015 میلادی، به عنوان مدیر دفتر وزیر دفاع «محمد بن سلمان» با رتبه عالی مشغول بود.

دستورهای پادشاهی سمت های مهم تعدادی از مسئولان عربستان را نیز دربر گرفته است، به طوری که عزل و نصب هایی در میان وزیران انجام گرفت. برهمین اساس، «بندر الخریف» به عنوان وزیر صنعت و معادن، «عواد بن صالح العواد» به عنوان رئیس سازمان خقوق بشر با رتبه وزیری و «مازن الکهموس» به عنوان رئیس سازمان ملی مبارزه با فساد با رتبه وزیری انتخاب شدند.

همچنین «ماجد الغانمی» به عنوان معاون وزیر کار و توسعه اجتماعی، «عبدالله الغامدی» به عنوان مدیر مرکز اطلاعات ملی با رتبه عالی منصوب شدند.

به موجب دستورهای صادر شدت در دیوان پادشاهی عربستان، «خالد المحسین» از ریاست سازمان ملی مبارزه با فشار، «تماضر بنت یوسف الرماح» از معاونت وزارت کار و توسعه اجتماعی و «خلیل الثقفی» از ریاست کل سازمان هواشناسی و حمایت از محیط زیست عزل شدند.

این دیوان تصمیم گرفته است تا «ستاد توسعه ریاض» را به ستاد پادشاهی با نام «ستاد پادشاهی در ریاض» تبدیل کند . همچنین وزارتی را به نام «وزارت صنعت و ثروت معدنی» تاسیس کند. علاوه براین، نام «دیوان نظارت» را به «دیوان کل حسابرسی» تغییر دهد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه هفته دولت بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه شبستان یزد بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مسجد پیرغلامان حسینی دیوان پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی وزیر امور خارجه عربستان با همتای روس خود خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رایزنی امروز به صورت تلفنی انجام شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و وزیر امور خارجه عربستان در مورد چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور و نیز موضوع تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و (رژیم) اسرائیل گفتگو کردند.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط نیز در این باره نوشت: فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان روز سه شنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود تماس تلفنی داشت.

دو طرف در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

کد خبر 6099640

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع آمریکا: همچنان مخالف هرگونه عملیات نظامی گسترده در رفح هستیم
  • زمان بازگشت آنکل هودی و وایت فمیلی لو رفت؟!/ اخبارWWE
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان
  • سلاجقه: بررسی وضعیت معدن «کامو» در اولین فرصت / وزیر صمت پای کار است +فیلم
  • هشدار وزیر خارجه آلمان درباره حمله اسرائیل / یک میلیون فلسطینی نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان