Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای سرگشاده از برخورد «گازانبری» با برخی اساتید انقلابی این دانشکده انتقاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای سرگشاده از برخورد «گازانبری» با برخی اساتید انقلابی این دانشکده انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  در این نامه آمده است:   بسمه تعالی  «قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون... آیا کسانی که می دانند و کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟» (زمر-۹)   علوم انسانی یکی از عرصه‌های حساس فعالیت‌های علمی و علوم ارتباطات در زمره تاثیرگذارترین رشته‌های آن است. غفلت و بی‌توجهی در این زمینه‌ها و در کنار رواج منابع و مضامین غیر بومی و رواج اندیشه‌های غربی که تنها از توسعه این رشته‌ها جلوگیری می‌کند باعث یاس و ناامیدی فعالان، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این عرصه نیز می‌شود.   تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری راهگشاست. یکی از محورهای اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اساتید و دانشجویان در سال‌های اخیر بحث علم است به طوری که ایشان ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ در دیدار با اساتید دنشگاه تهران فرمودند: علم، قدرت است. البته ۸ خرداد امسال نیز در دیدار اساتید، امید را یک شرط اساسی برای پیشرفت دانستند و تاکید کردند امروز یک جریانی در داخل و خارج کشور برای دمیدن روح یاس به جای دمیدن روح امید وجود دارد.    به زعم ما جمعی از دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، ردپای این جریان در دانشکده ما مشهود است. مدعای این ادعا نیز نحوه برخورد با برخی اساتید انقلابی است که به انحاء مختلف با آنها برخورد و از حضورشان در دانشکده ممانعت می‌شود.   همچنین با به کارگیری برخی افراد معلوم الحال که گرایش‌های ضد نظام و انقلاب اسلامی نیز دارند، ارزش‌های دینی و انقلابی و بعضا انسانی را در کلاس‌های درس به سخره گرفته و به ترویج اندیشه‌های عناصر مورد حمایت ضد انقلاب در دانشگاه به واسطه حامیان جریان فتنه و سلطنت‌طلب می‌پردازند.   بهتر است مسئولان ذیربط قدری به خود بیایند و دست از کارشکنی در روند حفظ و جذب این اساتید و مسیر علم آموزی دانشجویان بردارند و نتایج را ملاحظه کنند که بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور، نه تنها در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و روند پیشرفت حرکت نمی‌کند بلکه اصول اولیه انسانی را هم دستمایه منافع جناحی و تسویه حساب شخصی قرار داده است.   برخی اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی که به سبب ارزشی و انقلابی بودن، مورد علاقه دانشجویان هستند به بهانه‌های واهی، حتی با تهمت و تقلب مورد بی مهری مدیران دانشگاه قرار گرفته‌اند و بدون در نظر گرفتن حقوق حقه ایشان در سال‌ها فعایت و جایگاه علمی و خدمات انجام شده به دانشگاه و نظام و انقلاب، از ادامه خدمت محروم شده‌اند و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر ایشان و دانشجویان، هیچ مرجعی پاسخگو نیست و موضوع به صورت پاندولی دانشگاه به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارتخانه به دانشگاه ارجاع می‌شود.   در پایان، ما دانشجویان ضمن تاکید بر حفظ عدالت و رعایت حقوق همه اساتید فارغ از طرز تفکر آنها، خواستار پایان دادن به برخوردهای «گاز انبری» با اساتید انقلابی هستیم و امید داریم در فرصت باقی مانده تا آغاز ترم جدید تحصیلی نسبت به رفع مشکلات ساختگی و حفظ و جذب این اساتید اقدام شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرده است، روز گذشته در مراسم افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیسی به عنوان عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی شد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران همچنین در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901914

دیگر خبرها

  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات