Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:14:53 GMT

دستگیری اعضای اصلی باند بزرگ فیشینگ کشور

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۷۴۲۵

دستگیری اعضای اصلی باند بزرگ فیشینگ کشور

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان، روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک شاکی زن از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به واسطه خرید کارت‌های هدیه به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: میلیونر شدن یک زن در زندان!

سردار عزیزالله ملکی ادامه داد: با شناسایی ماهیت سیستم مشخص شد پولشویی شکل گرفته و در بررسی رد پای متهمان، ارتباط موضوع با پرونده فیشینگ در سال ۹۷ محرز شد بنابراین با احضار متهمان مربوط به پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته و بازجویی‌های فنی، با هدف شناسایی اعضای اصلی این تیم تبهکاری، سرنخ‌های بیشتری به دست آمد.

وی بیان داشت: در جریان بررسی‌های علمی و تحقیقات تکمیلی، نام‌های کاربری کانال‌های مخفی تلگرامی استخراج شد، سپس طی شناسایی صفحات فیس بوک، اینستاگرام و نفوذ به کانال‌های بسته متهمان مشخص شد که متهمان اصلی همزمان با راه اندازی فروشگاه‌های جعلی، سایت‌های قمار و صرافی آنلاین صوری، اقدام به احراز هویت‌های جعلی، خرید ارز‌های دیجیتال با بهره گیری از مبالغ فیشینگ، تبدیل ارز‌های دیجیتال به ریال و انتقال به درگاه‌های پرداخت متصل به حساب‌های شخصی، اجاره کارت‌های بانکی متعلق به معتادین و تهیه دستگاه‌های اسکیمر می‌کنند.

رئیس پلیس هرمزگان اضافه کرد: این کانال‌ها ضمن هدایت عملیات‌های سازمان یافته فیشینگ و استخراج شناسه‌های سرقتی کارت‌های بانکی، همزمان با فعال سازی توکن و ربات، فعالیتی زنجیره‌ای داشتند، در سال گذشته تعدادی از زیرمجموعه‌های این گروه تبهکار در این پلیس و پلیس فتا استان‌ها دستگیر شدند، اما قابلیت‌های حرفه‌ای گردانندگان اصلی برای پنهان کاری، فعالیت با هویت‌های جعلی و قطع مسیر‌های ارتباطی موجب شد کارشناسان این پلیس اقدام به گسترش چتر اطلاعاتی و برپایی کمین گاه‌های مجازی برای برداشتن نقاب‌های مجازی و جمع آوری دلایل دیجیتال کنند.

سردار ملکی افزود: با شناسایی کامل متهمان و استخراج مدارک دیجیتال غیر قابل انکار، سرانجام در یک اقدام همزمان و ضربتی با همکاری مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته فتا ناجا و پلیس فتا استان خراسان رضوی، متهمین در مخفیگاه‌های خود دستگیر و این سیستم تبهکاری منحل شد، این مجرمان سایبری جهت کسب تکلیف از مقام قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس تحویل داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و توصیه می‌شود شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث فیشینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و اقدام به مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها کنند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در  ابتدای این یادداشت آمده است: « بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل