Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی، صنعت آبنبات را یک ظرفیت اقتصادی قابل عرضه در سطح ملی و بین المللی دانست و بر اهمیت و ضرورت معرفی آبنبات بجنورد در سایر استان های کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی؛ محمد صمدی، در نخستین جشنواره «بجنورد، شهر آبنبات» با اشاره به  اهداف اصلی برگزاری این جشنواره به بهبود رونق تولید، معرفی و برند سازی آبنبات اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه، شناخت و رونق تولید این محصول و رفع مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی آبنبات، اتاق بازرگانی خراسان شمالی باهمکاری برخی از دستگاه های اجرایی، اساتید و کارشناسان و واحدهای تولیدی استان جلسات متعددی را برگزار کرد و بازدیدهای میدانی از کارگاه های آبنبات ریزان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی، از صنعت آبنبات در استان به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی قابل عرضه در سطح ملی و بین المللی یاد کرد و بر اهمیت و ضرورت معرفی آبنبات بجنورد در سایر استان های کشور تاکید کرد.

 

صمدی، خواستار حضور بیشتر این صنف در نمایشگاه های داخلی و خارجی به منظور تبلیغ و بازاریابی این محصول در سطح ملی و بین المللی شد.

 

وی با بیان این که آبنبات یکی از سوغات معروف و اصیل استان خراسان شمالی است، گفت: با برند سازی و صادرات  این محصول می توانیم رونق اقتصادی و اشتغال زایی بالایی برای استان و کشور به ارمغان آوریم.

 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد اشاره کرد و متذکر شد: رفع این مهم، حمایت و همکاری مسئولان استانی و کشوری را می طلبد بنابراین خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان با واحدهای تولیدی آبنبات بجنورد هستیم.

 

وی راه اندازی و ایجاد بازارچه سوغات به ویژه آبنبات بجنورد را یکی از پیشنهادات مهم برای توسعه و شناخت بیشتر سوغات استان ذکر کرد و خواستار راه اندازی این بازارچه در سطح شهر بجنورد شد.

 

دکتر براتی زاده، معاونت غذا و داروی استان خراسان شمالی نیز آبنبات را یکی از هنرهای اصیل هنرمندان بجنوردی دانست و خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان در بحث سرمایه گذاری برای این محصول  و ایجاد اشتغال در استان شد.

 

وی به پتانسیل بالای آبنبات بجنورد جهت صادرات به دیگر استان های کشور اشاره کرد واظهار داشت : انتظار داریم رسانه ها و به ویژه صداوسیما و مسئولان در بحث تبلیغات جهت رونق تولید آبنبات بجنورد اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

براتی زاده مشکل اصلی آبنبات بجنورد را عدم برند سازی این محصول اعلام کرد واظهار داشت: دراین زمینه همه باید دست در دست هم دهیم این میراث را حفظ و ماندگار کنیم.

 

رضا فدایی، رئیس اتحادیه آبنبات سازان بجنورد نیز با قدردانی از اقدام موثر اتاق بازرگانی به منظور برگزاری اولین جشنواره «بجنورد شهر آبنبات» خواستار تداوم برگزاری این گونه جشنواره ها به صورت سالانه به منظور شناخت و معرفی بیشتر این محصول شد.

 

اجرای موسیقی محلی و پاپ، تقدیر از عکاسان برتر چالش عکس آبنبات، تقدیر از عکاسان برتر جشنواره کندک، تقدیر از پیشکسوتان صنعت آبنبات، حضور و اجرای هنرمندانی از جمله صدقی، نویسنده کتاب آبنبات بجنورد، علی قمی  قهوه چی معروف برنامه عصر جدید، عباس ناصری کاریکاتوریست بجنوردی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان نماز جمعه هفته دولت بیرجند روز جهانی مسجد خطبه های نماز جمعه شبستان یزد جشنواره آبنبات محمد صمدی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشتری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۴ پروژه راهداری به طول ۷۵ کیلومتر و با ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در محورهای مواصلاتی و شریانی خراسان شمالی در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: عملیات آسفالت حفاظتی در محور بجنورد به جنگل گلستان به طول ۱۰ کیلومتر، به‌سازی، لکه‌گیری، درزگیری و آسفالت ماستیک سنگدانه‌ای محور بجنورد-آشخانه به طول ۴ کیلومتر و اجرای عملیات لایه توپکا در محور گرمه به سنگ سوراخ به طول ۵ کیلومتر از جمله پروژه‌های دیگری است که با هدف بهبود وضعیت تردد اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان بهسازی و روکش آسفالت شد.

مشتری به اصلاح و اجرای شبکه روشنایی تونل باباامان در محور شیروان- بجنورد به طول ۳۲۴ متر اشاره کرد و گفت: اجرای فاز ۲ شبکه روشنایی گردنه امین الله به طول ۵ کیلومتر و اجرای شبکه روشنایی تقاطع بدرانلو به صورت نقطه‌ای از پروژه‌های دیگری است که در راستای بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به پایان رساندن پروژه تکمیل پل ۷ دهانه در محور گرمه- چمن بید با بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار و تأمین و نگهداری ۱۰۵ دستگاه ابنیه فنی حد فاصل محور جنگل گلستان تا شهرستان فاروج با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های دیگر این اداره کل در سال جاری است.

کد خبر 6097295

دیگر خبرها

  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد