Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@14:04:34 GMT

کاهش 7.3 درصدی قیمت نفت برنت طی ماه آگوست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۷۴۶۲

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در  آخرین روز معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت و نفت خام آمریکا در آستانه نزدیک شدن به سواحل فلوریدا که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد، نزدیک به 3 درصد افت قیمت داشت اما بیشترین افزایش هفتگی از ابتدای ماه جولای ثبت شد.

هر بشکه نفت برنت با 1.24 دلار کاهش 59.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.61 دلار کاهش 55.10 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

طوفان دوریان همانطور که به سواحل فلوریدا نزدیک شد، قوی‌تر می‌شد و این خطر افزایش یافت که بخش‌هایی از این ایالت آمریکا با بادهای شدید، موج‌های بلند طوفانی و باران‌های شدید برای یک مدت طولانی خسارت ببیند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام آمریکا برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن روزانه 33 هزار بشکه کاهش یافت و به12.08 میلیون بشکه در روز رسید.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان در روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 30 آگوست 12 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به 742 دکل کاهش یافت. تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت و به کمترین میزان از ژانویه سال گذشته رسید.

در عین حال، تولید نفت اوپک در ماه آگوست 80 هزار بشکه در روز افزایش یافت که نخستین افزایش ماهانه در سال جاری به شمار می‌رود.

قیمت نفت از آوریل 2019 که به اوج قیمت خود رسید تاکنون حدود 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است که تاحدی به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین است که به اقتصاد جهان ضربه زده و تقاضا برای نفت را کاهش داده است.

در ماه آگوست، برنت به تنهای کاهش ماهانه 7.3 درصدی و نفت خام آمریکا کاهش 6 درصدی را ثبت کردند.

نفت خام آمریکا این هفته 1.7 درصد و نفت برنت 1.8 درصد از ارزش خود را از دست دادند که کاهش تاحد زیادی ناشی از تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت نفت نفت برنت بشکه نفت مهدی شادمانی ماهواره ناهید علی اصغر پیوندی گروه هفت ائتلاف دریایی آمریکا لایحه تجارت ماهاتیر محمد سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد