Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@11:36:26 GMT

موافقت کارگروه تنظیم بازار با پیشنهادات گمرک

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۷۷۲۶

موافقت کارگروه تنظیم بازار با پیشنهادات گمرک

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: کارگروه ستاد تنظیم بازار با پیشنهادات گمرک در خصوص ارزش گمرکی کالا و نحوه پذیرش ارزش کالاهای مذکور در ثبت سفارش در شرایط تحریم اقتصادی موافقت کرد.

به گزارش مهر، عباس قبادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ششم شهریور ماه تصمیمات چهل و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در قالب ۴ بند در خصوص ارزش گمرکی کالا و نحوه پذیرش ارزش کالاهای مذکور در ثبت سفارش در شرایط تحریم اقتصادی را به گمرک ایران ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت و گو با مهر، در رابطه با این ابلاغیه اظهار داشت: بند ٢ بخشنامه مذکور، در راستای پیشنهاد معاونت امورگمرکی گمرک ایران  به وزارت صنعت، معدن تجارت درخصوص استقرار گمرک در وزارت صمت در هنگام ثبت سفارش کالاها و بررسی ارزش در همان زمان ثبت سفارش به نحوی که در زمان انجام تشریفات گمرکی نیاز به بررسی مجدد ارزش نداشته باشد؛ است. 

وی افزود: بند ٣ نیز در راستای پیشنهاد ٩ مرداد ماه معاونت امور گمرکی گمرک ایران جهت تشکیل کارگروه تعیین ارزش با حضور سایر مراجع ذیربط برای به روز و منطقی کردن ارزش های مندرج در سامانه رسیدگی به ارزش ( TSC ) است.

ارونقی ادامه داد: همچنین بند چهارم در راستای پیشنهادات ١٢ مردادماه معاونت امورگمرکی گمرک ایران به ستاد تنظیم بازار در راستای تعریف صحیح و پذیرش تلورانس وزنی برای کالاها در هنگام خروج و درهنگام رفع تعهد ارزی، است.

تصویر ابلاغیه کارگروه تنظیم بازار به گمرک ایران به شرح زیر است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: معاون فنی ارونقی گمرک ایران ثبت سفارش ستاد تنظیم بازار مهدی شادمانی ماهواره ناهید علی اصغر پیوندی گروه هفت ائتلاف دریایی آمریکا لایحه تجارت ماهاتیر محمد سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص