Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:21:13 GMT

۴ تعاونی در کردستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۲۵۷

۴ تعاونی در کردستان افتتاح شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز شنبه در آیین افتتاح این تعاونی‌ها گفت: این چهار تعاونی‌ با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد و ۳۸۷ ریال و ۲ هزارو ۳۷۵ عضو ایجاد شد.

برهان صلواتی با اشاره به اینکه این تعاونی ها ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و بقیه اعتبارات آنها آورده اعضا است اظهار داشت: این شرکت‌ها ۱۲۲ نفر اشتغالزایی داشته که برای ۴۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تعاونی ۴۲۵۰ طلوع طب گوهر حقیقت یکی از این تعاونی ها است که در راستای تولید عرقیات گیاهی فعالیت می کند و توانسته ۴۴ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم صاحب شغل کند.

صلواتی با بیان اینکه تعاونی ۴۳۳۳۱ فرش دستباف، تابلو فرش و گلیم هزار هلمه کورد باف از دیگر تعاونی ها است که امروز به بهره برداری می رسد افزود: این تعاونی در راستای تولید انواع فرش دستباف، تابلو فرش و گلیم فعالیت می کند که برای ۶۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: شرکت تعاونی ۴۳۴۰ افروزه سرام پگاه که در زمینه تولید انواع محصولات سفال، سرامیک و کاشی سنتی فعالیت می کند توانسته برای ۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان قروه نیز دیگر تعاونی است که امروز افتتاح شد افزود: این تعاونی برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان یک هزارو ۸۲۰ تعاونی وجود دارد گفت: ۲۵۰ هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند که ۱۶ هزارو ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند.

طبق اصل۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی برای کسب توفیق در کلیه مسائل اقتصادی و فرهنگی بخش تعاونی مطرح و شرح و تفصیل آن در ۱۳ شهریور ۱۳۷۰، به تصویب مجلس رسید.

در همین راستا در تقویم جمهوری اسلامی همه ساله دومین هفته شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تقویم سرمایه گذاری طب قانون اساسی جمهوری اسلامی کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خانوارهای دهک یک تا هفت یارانه بگیر می‌توانند به ازای خرید از این بستر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف به صورت اعتبار دریافت کنند، اظهار کرد: دراین طرح یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

به گفته پیشکاری در حال حاضر ۴۷۵ هزارخانوارکردستانی یارانه خود را به خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

گفتنی است؛ مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6092634

دیگر خبرها

  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود