Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:31:10 GMT

تفحص پیکر مطهر شهدا در پنجوین عراق+فیلم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۴۵۸

تفحص پیکر مطهر شهدا در پنجوین عراق+فیلم

‍‍‍‍‍‍

هم اکنون گروه‌های تفحص شهدا در گرمای شهریور ماه سال ۹۸ در حال کاوش پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس در منطقه برون مرزی پنجوین واقع در کردستان عراق هستند. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بعد از پیدا شدن بیش از 40 هزار شهید در طول عملیات‌های تفحص پیکر مطهر شهدا، با کاوش حدود چهار هزار شهید دیگر کار تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد 2500 شهید در منطقه کردستان عراق باید کاوش شوند. هم اکنون گروه‌های تفحص شهدا در گرمای شهریور ماه سال 98 در حال کاوش پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس در منطقه برون مرزی پنجوین واقع در کردستان عراق هستند.

پنجوین شهر کوچکی است در استان سلیمانیه در کردستان عراق. پنجوین در 105 کیلومتری شمال خاوری شهر سلیمانیه، 74 کیلومتری حلبچه و 15 کیلومتر از مرز ایران قرار گرفته‌ است. این شهر با جمعیتی نزدیک به 20 هزار نفر در کوهپایه فلات «شانی حاج شیخ» جای گرفته و از سه سو توسط این فلات دربر گرفته شده‌است.

عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین و با هدف متصل کردن ارتفاعات سورن به سور کوه انجام شد. در صورت تحقق این هدف، خط دفاعی جبهه خودی در این منطقه(دشت شیلر) کوتاه شد و در به کارگیری نیرو صرفه جویی می‌شد. همچنین راه ضد انقلاب از محور دشت شیلر مسدود شده و شهر مریوان از دید و تیر دشمن خارج می‌شد. پنجوین در طول جنگ به منطقه‌ای نظامی تبدیل و خالی از سکنه شد. دشمن با آگاهی از قصد رزمندگان برای حمله به این شهر، بخش عمده‌ای از آن را منهدم کرد. عملیات والفجر 4 در سه مرحله و با هدف وصل این بلند‌ی‌ها به یکدیگر در خط خودی، از روز 27 مهرماه 1362 به مدت 33 روز در منطقه جبهه شمالی سلیمانیه و پنجوین انجام شد.

کمک افسران عراقی به نیروهای تفحص در کاوش پیکر شهدای دفاع مقدس+فیلمتفحص پیکر مطهر شهدا در منطقه برون‌مرزی میمک+فیلمبررسی میدانی و عملیاتی تفحص شهدا در شلمچه+فیلم

فیلم تفحص پیکرهای مطهر شهدا در هشتم شهریور ماه در کردستان عراق، منطقه عمومی پنجوین عراق در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با پرواز هواپیمایی ایران ایر وارد اهواز شد.

در مراسم استقبال از این شهیدان خانواده معظم شهدا، فرماندهان انتظامی و مسئولان استان خوزستان حضور داشتند.

کد خبر 6094177

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز