Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:12:36 GMT

بازتاب طعنه وزیر ارتباطات به ترامپ در روزنامه آلمانی

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۸۸۷

بازتاب طعنه وزیر ارتباطات به ترامپ در روزنامه آلمانی

این نشریه اتریشی در گزارش خود ذیل عنوان «ترامپ ایران را به سخره گرفت، وزیر ایرانی ترامپ را» افزود: ایران ادعاها در مورد در مدار قرار نگرفتن «ناهید ۱» را تکذیب کرد.
بر این اساس «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با تمسخر توئیت ترامپ در مورد وقوع حادثه برای موشک ماهواره بر ایرانی، تصویری از «ناهید ۱» را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهرمی در این توییت نوشت: «من و ناهید یک همین الان، صبح به خیر دونالد ترامپ!».
به نوشته اشتاندارد، ایران که قصد دارد اواخر سپتامبر یک ماهواره دیگر به مدار زمین بفرستد، اعلام کرده «ناهید ۱» پس از انجام مراحل آزمایشی، برای پرتاب تحویل وزارت دفاع خواهد شد.
وزیر ارتباطات برای پایان دادن به اخبار نادرستی که درباره در مدار قرار نگرفتن «ناهید ۱» از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده بود، از خبرنگاران و عکاسان دعوت کرد صبح روز شنبه در پژوهشگاه فضایی، از ماهواره ناهید بازدید کنند، آذری جهرمی با این ماهواره بومی عکس سلفی گرفت و به رئیس جمهوری آمریکا صبح بخیر گفت.
به ادعای نشریه اشتاندارد، طی دو روز گذشته شایعه‌ای در خصوص پرتاب ناموفق ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» به گوش رسید و در اخبار و شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید که این مساله واکنش وزیر ارتباطات را در پی داشت.
محمدجواد آذری جهرمی نوشت: «رسیدم چابکسر. گوشی رو چک کردم و دیدم خیلی‌ها جویای احوال ماهواره ما شدند. ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار ناموفق بوده. راستش ناهید ۱ حالش خوبه. الان هم در آزمایشگاه مستقره. خبرنگاران هم میتونن بیان بازدیدش.»
چند ساعت پس از این توئیت، مقدمات بازدید خبرنگاران از ماهواره «ناهید ۱» که در پژوهشگاه فضایی مستقر است فراهم شد و خبرنگاران و عکاسان، همراه با آذری جهرمی وزیر ارتباطات از ماهواره «ناهید ۱» که در آشیانه‌اش آرام گرفته، بازدید کردند.

وزیر ارتباطات به محض بازدید از این ماهواره، با آن عکس سلفی گرفت و به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صبح بخیر گفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ محمدجواد آذری جهرمی ناهید یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، زباله‌های فضایی شامل قطعات کوچک و بزرگی از تجهیزات دست‌ساز بشر است که در مدار زمین رها شده‌اند. این زباله‌ها می‌توانند با سرعت‌های باورنکردنی حرکت کنند و به ماهواره‌ها و فضاپیماها آسیب برسانند.

زباله‌های فضایی شامل ماهواره‌های شکسته، قطعات موشک‌های دورانداخته شده و سایر قطعات کوچک و  بزرگ فلزی است که اغلب سرعت زیادی در اطراف سیاره ما دارند. این زباله‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه فضایی چین را تهدید می‌کنند و حتی برای ساکنان زمین نیز خطرناک است چراکه اخیراً شاهد فرود آمدن یک زباله فضایی بر سر یکی از ساکنان خانه‌ای در ایالات متحده بودیم.

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند.

ماهواره Astroscale's Active Debris Removal by Astroscale-Japan (ADRAS-J) تصویر بالا را از مرحله بالایی یک موشک دور انداخته شده از فاصله چند صد متری گرفته است. ایده سیستم ADRAS-J بازرسی قطعات زباله و گرفتن عکس از آنها برای تعیین حرکات و وضعیت آنها است تا به درک چگونگی حرکت زباله برای عملیات حذف آتی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند