Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی روز شنبه در ادامه سفر یک روزه به خراسان جنوبی از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه بازدید و این خط تولید را با حضور استاندار خرساان جنوبی و جمعی از مسئولان افتتاح کرد.

این واحد تولیدی سال ۱۳۷۲ با سرمایه‌گذاری سه میلیون دلار و ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول به بهره برداری رسید و اکنون سالانه ۷۵ هزار تن اکسید منیزیم تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۹۳۰ میلیارد ریال برای این طرح سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال ۳۸۶ نفر نیز به صورت مستقیم در این واحد فراهم شده است.

همچنین واحد تولیدی جرم‌های قلیایی شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تن امروز به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت این کارخانه ۳۶ هزار تن در سال است و زمینه اشتغال ۵۰ نفر را به صورت مستقیم در شهرستان سربیشه ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی ایجاد این خط تولید از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

جرم‌های نسوز قلیایی در دوره تولید آزمایشی خود در مدت بسیار کوتاهی مورد استقبال واحدهای تولید فولاد کشور قرار گرفته و نیاز آنان را به این ماده برطرف کرده است.

جرم‌های پاششی، کوبیدنی کوره قوس الکتریکی، پوشش تاندیش، ریختنی و پرکردنی، پنج نوع جرمی هستند که در این کارخانه به تولید می‌رسند و پروانه بهره‌برداری واحد اجرام نسوز کوره تیرماه امسال به نام شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور صادر شده است.

استان خراسان جنوبی با داشتن ذخایر بزرگ منیزیت به قطب تولید اکسید منیزیم کشور تبدیل شده است.

صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع سیمان، فولاد و ذوب فلزات مهمترین مصرف‌کنندگان محصولات این کارخانه هستند و مواد معدنی اولیه آن از بیش از ۱۴ محدوده معدنی در داخل و خارج از استان تامین می‌شود.

شهرستان سربیشه در ۶۰ کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز (شنبه) به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد خراسان جنوبی شد همچنین واحد تولید پروفیل و در و پنجره یو پی وی سی و واحد تولید لوله پلی اتیلن را در شهرک صنعتی قاین افتتاح و از کارخانه فرآوری و بسته بندی تروند زعفران بازدید کرد.

بازدید از کارخانه کویر تایر و طرح توسعه آن، آغاز عملیات اجرایی طرح بازیافت کاغذ شرکت کاشی فرزاد و نشست با فعالان اقتصادی استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال جرم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زعفران فلزات قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده