Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مسمومیت حدود ۹۰ نفر از ساکنان روستای ابرده علیا از توابع شهرستان طرقبه و شاندیز اظهار کرد: صبح امروز تیم‌های واکنش‌سریع معاونت بهداشت دانشگاه به منطقه اعزام شدند و علت این مسمومیت در حال بررسی است.

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر زهرا نهبندانی ، با بیان اینکه «از عصر روز گذشته عده‌ای از ساکنان روستای ابرده علیا با علائم بالینی تهوع، استفراغ، گاهاً اسهال به مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک‌های این منطقه مراجعه داشتند»، اظهار کرد: تا کنون مراجعه ۹۰ نفر با علائم بالینی مشابه به ثبت رسیده است که نمونه‌گیری‌های آزمایشگاهی انجام شده و در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه «تیم واکنش‌سریع متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، آزمایشگاه و بهداشت محیط از صبح امروز برای بررسی به محل اعزام شده‌اند»، خاطرنشان کرد: به طور حتم علت این رخداد پس از بررسی نتایج آزمایشگاهی و نمونه‌های انسانی اطلاع‌رسانی خواهد شد. مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهم‌ترین علت ایجاد مسمومیت یا طغیان‌های بهداشتی را عدم رعایت بهداشت فردی عنوان و تاکید کرد: توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز مسمومیت از آب شرب بهداشتی استفاده گردد و مواد غذایی در جای خنک نگهداری شود. وی تاکید کرد: از ابتدای بروز طغیان همکاران تیم‌های بهداشتی شبکه بینالود (طرقبه و شاندیز) مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند. مسئول اداره بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص مسمومیت غذایی جمعی از شرکت‌کنندگان در یک مجلس عروسی در مشهد نیز اظهار کرد: در این مراسم ۵۰۰ نفر حضور داشتند که جمعی از مهمانان پس از اتمام مراسم با علائم تب، تهوع، استفراغ و گاهاً اسهال به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. نهبندانی افزود: از میان ۵۰۰ مهمان مجلس عروسی در مشهد ۱۵۰ نفر دچار اختلال گوارشی ناشی از مسمومیت غذایی شده بودند که هم اینک ۳۰ نفر آن‌ها در بیمارستان امام رضا (ع) و سه نفر در بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد در حال معالجه هستند. بقیه مسمومان این رخداد به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.   وی خاطرنشان کرد: نمونه‌های آزمایشگاهی انسانی و از غذای مصرفی دریافت شده است و تا فردا علت آن مشخص می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی افراد مراجعه‌کننده علائمی یکسان دارند و  یک غذای مشترک داشته‌اند، به احتمال زیاد مسمومیت غذایی علت این رخداد بوده است. منبع : ایسنا
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسمومیت مسمومیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد

سرهنگ هادی امیدوار گفت: این تصادف صبح امروز در بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا اول خیابان مسلم رخ داد.

وی افزود: در این حادثه خودرو پژو پارس از مسیر اصلی منحرف شد و پس از برخورد با آیلند میانی با پاکبان برخورد کرد.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: طبق بررسی اولیه، راننده، مقصر حادثه است اما علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه