Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، بنا به گفته منابع آگاه، نرم‌‌افزار تلگرام در راستای حمایت از اعتراضات خشونت‌آمیز «هنگ‌ کنگ» امکانی را فراهم آورده است که به کاربران اجازه مخفی کردن شماره تلفن‌هایشان را می‌دهد تا از این طریق نیروهای امنیتی نتوانند، عاملان خشونت در هنگ کنگ را شناسایی کنند.

طبق گزارش اختصاصی رویترز، نسخه به روزرسانی تلگرام که قرار است طی روزهای آتی منتشر شود، به معترضان هنگ کنگ که چندین ماه است با اعتراضات خود، شهر را به آشوب کشانده‌اند، اجازه می‌دهد تا از دید مقامات چین و هنگ کنگ مخفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر امنیتی هنگ کنگ به رویترز اعلام کرد که «به صورت مسئولانه در تلاش هستیم تا به این موقعیت دشوار رسیدگی کنیم و نظم عمومی را مجدداً احیا کنیم».

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

طبق گزارش رویترز، هزاران نفر از معترضان هنگ کنگ از طریق کانال‌های تلگرامی اعتراضات خشونت‌بار خود را سازماندهی می‌کنند و از بیش از 100 گروه تلگرامی با یکدیگر ارتباط دارند.

156 / 156 هنگ کنگ تلگرام چین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هنگ کنگ تلگرام چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند