Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از اجرای ۳۰۰ برنامه پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امیدورایم بتوانیم کار بیشتری در راستای برجسته کردن معروفات و زشت جلوه دادن منکرات انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، محمود الله‌مرادی، امروز، ۹ شهریور ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر کی از فرایض مورد تأکید خداوند متعال، پیامبر(ص) و  ائمه اطهار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایئکه ائمه اطهار همواره خود مروجان امر به معروف و نهی از منکر بودند، افزود: در دورانی که مسلمانان از دین اسلام فاصله گرفته و تذکرات ائمه در این بخش کار ساز نبوذ، امام حسین(ع) با نثار جان خود و یارانش زمینه ترویج دین و ارزش‌های اسلامی را فراهم کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می فرماید: «خون حسین تا قیامت در رگ‌های مسلمانان در حال جوشیدن است»، افزود: امیدواریم ما هم با قرار گرفتن در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم ادامه‌دهنده راه سالار شهیدان دشت کربلا باشیم.

الله‌مرادی به هفته امر به معروف و نهی از منکر از ۱۰ شهریورماه همزمان با اول محرالحرام اشاره و عنوان کرد: فرد مسلمان با هر ثانیه نفس کشیدن خود باید احساس مسئولیت در برابر جامعه و احیا و پاسداری ارزش‌های دینی در آن با کمک فریضتین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بهترین حرکت اجتماعی است که برای مسیر درست اصلاح جامعه می‌توان از آن بهره برد؛ چراکه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز اقتصاد شکوفا، امن شدن مرزها، حاکم شدن اخوت و برداری بیشتر در جامعه فراهم خواهد شد و ترک آن موجب تسلط اشرار می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اعلام کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عامه مردم است که سه مرحله قلبی، زبانی و یدی دارد که زبانی و قلبی وظیفه آحاد مردم و یدی وظیفه دولت است .

وی ادامه داد: فرد اجرا کننده امر به معروف و نهی از منکر باید با دیدن خوبی‌های فرد او را تشویق به ادامه آن و از انجام اعمال زشت وی را بازدارند.

الله‌مرادی گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کارهای ایجابی هستیم و با این کار تلاش داریم تا منکرات از جامه رخت ببندد .

وی با تأکید بر اینکه جایگاه رسانه در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مؤثر  است، افزود: اگر رسانه به مسئولیت ذاتی و جایگاه ارزشمند خود توجه کنند، اثرگذاری بیشتری در فرهنگ جامعه خواهد داشت .

دبیرستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر کردستان اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر با کمک رسانه در جامعه اجرایی خواهد شد چراکه با انجام رسالت خطیر خود می‌توانند جامعه را به این سمت و سو  هدایت کنیم .

وی اعلام کرد: ما در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مباحثی که تلنگری در مسیر حق باشد، استقبال می‌کنیم و این افراد مورد حمایت ستاد قرار می‌گیرند .

الله‌مرادی عنوان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر در هر شهرستان سه معروف و سه منکر برجسته شده و کارشناسان حول محور این سه موضوع برای مردم شهرستان‌ها کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جلساتی با دهیاری، بخشداری، فرمانداری‌ها داشتیم تا انسان‌های شایسته را برای اجرای امر و نهی آماده کنند که خیرخواهانه به مردم تذکر دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر خوب دیدن، خوب عمل کردن و درست عمل کردن است .

وی از اجرای ۳۰۰   برنامه پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امیدورایم بتوانیم کار بیشتری در راستای برجسته کردن معروفات و زشت جلوه دادن منکرات انجام دهیم .

الله‌مرادی یادآور شد: ۷۷ آسیب در استان کردستان را شناسایی کرده‌ایم و براساس برنامه‌ریزی لازم در طول سال همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ای برای رفع این آسیب‌ها داشته باشند .

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه