Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، در گردهمایی جهادگران که امروز ۹ شهریورماه، در محل بسیج اقشار برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار گروه جهادی در کشور در حال محرومیت‌زدایی هستند و صد‌ها هزار پروژه محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهند.   وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی مژده آینده بهتر کشور هستند، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بر ظرفیت‌ها و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید شده است؛ یکی از این ظرفیت‌ها، صف‌های طولانی گروه‌های جهادی برای بسیج سازندگی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  زهرایی افزود: در دیدار اخیر جهادگران با مقام معظم رهبری، بر عمومی کردن گفتمان جهادی در جامعه تأکید شد،‌ تا با پیوستن خیل عظیم جوانان به حرکت‌های جهادی بتوان به مردم محروم کشور، خدماتی را ارائه کرد.
رئیس بسیج سازندگی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های رهبری، هنرمندانه نشان دادن حرکت‌های جهادی بود، با توجه به اینکه خدمات شایانی در حرکت‌های جهادی انجام و موقعیت‌های مختلفی خلق شده است، این خدمات باید برای مردم منعکس شود، برای این منظور جشنواره ملی جهادگران راه‌اندازی شد و امسال سومین دوره آن را برگزار می‌کنیم.   وی تأکید کرد: جشنواره ملی جهادگران یکی از بستر‌های تحقق فرمان مقام عظمای ولایت برای عمومی کردن گفتمان جهادی و به تصویر کشیدن هنرمندانه آثار و فعالیت‌های جهادگرانی است که بی‌منت به مناطق محروم سفر کرده و خدمات جهادی ارائه می‌دهند.   زهرایی با بیان اینکه کار‌های جهادی باید شناسایی و به مردم شناسانده شود، گفت: هدف این جشنواره گردآوری آثار هنری و علمی است که در زمینه کار‌های جهادی منطبق با دغدغه‌ها و مسائل کشور انجام شده و جنس سخن آن‌ها با جنس سخن مردم یکی است.   وی بیان کرد: امیدواریم جشنواره ملی جهادگران صدای رسایی برای بهتر دیده شدن جهادگران و کار‌های جهادی به عنوان یک تفکر ناب اسلامی و انقلابی و همزمان گسترش در کشور باشد.
رئیس بسیج سازندگی در ادامه با بیان اینکه نیازمند گسترش کیفی و کمی کار‌های جهادی در کشور هستیم، تصریح کرد: امیدواریم رسانه‌ها که همیشه یار و یاور گروه‌های جهادی هستند، در هر فرصتی بتوانند با فعالان جهادی مصاحبه کرده، آثار آن‌ها را نشان دهند و فصل جدیدی را برای فعالیت‌های جهادی در رسانه‌ها ایجاد کنند.
وی یادآور شد: جشنواره ملی جهادگران از امروز،‌ 9 شهریورماه، آغاز می‌شود و تا سوم آبان‌ماه، برای ارسال آثار به جشنواره مهلت وجود دارد. طی بهمن‌ماه و در ایام‌الله دهه فجر نیز اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.
زهرایی با بیان اینکه در سال ۷۹ که رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی را به عنوان عقبه فعالیت‌های جهادی قرار دادند، حدود ۴۰ گروه جهادی فعالیت می‎‌کردند، گفت: اما امروز ۱۲‌هزار و ۳۴۰ گروه جهادی فعالیت دارند که هزار و ۵۰۰ گروه را دانشجویان تشکیل می‌دهند، همه این گروه‌ها پای کار هستند و کار‌های شایانی را انجام داده‌اند.   وی تأکید کرد: گروه‌های مختلف جهادی امروزه در حوزه‌هایی مانند پزشکی، مهندسی و ... فعالیت دارند، این گروه‌ها ضمن ساماندهی، شناسنامه‌دار می‌شوند و پس از ثبت‌نام در سامانه اردو‌های جهادی ثبت‌نام می‌کنند و در صورتی که نیاز به حمایت داشته باشند از آنان حمایت‌های لازم انجام می‌شود. ضمن اینکه در این سامانه تمامی فعالیت‌های جهادی ثبت و ضبط شده و به عنوان یک داشبورد کلان مدیریتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: همچنین شورا‌های جهادی شهرستانی و مجامع جهادی استانی به عنوان بزرگترین شبکه غیررسمی جوانان در عرصه جهادی کار خود را آغاز کرده‌اند، این‌ها خود کنار یکدیگر جمع شده و با انتخاباتی دموکراتیک و رقابتی سالم هیئت رئیسه خود را انتخاب کرده‌اند، پس از آن نیز هئیت رئیسه مجمع عالی جهادی کشور انتخاب شده است. امسال قصد داریم با کار آسیب‌شناسانه معایب مجمع‌ها را شناسایی و به ارتقای آن‌ها بپردازیم.   وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری ستاد‌های مختلف اردو‌های جهادی در برخی نهاد‌ها اظهار کرد: ما متصدی هیچ گروه جهادی درکشور نیستیم و تنها نقش حمایتی را ایفا می‌کنیم، انتظار داریم هیچ نهادی نیز نقش تصدی‌گری برای گروه‌های جهادی را بازی نکند، گروه‌های جهادی تحت فرمان عمل نمی‌کند آن‌ها آتش به اختیار هستند.   به گزارش ایکنا، در این مراسم همچنین از پوستر سومین جشنواره جهادگران رونمایی شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی محمد زهرایی بسیج سازندگی گروه های جهادی جشنواره جهادگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین