Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، البشیر اعتراف کرد که این پول با هواپیمای مخصوص به همراه نامه شخص بن سلمان وارد خارطوم پایتخت سودان شده بود.

رئیس جمهور مخلوع سودان افزود: این پول ها بعد از تبدیل به دلار و جُنیه (واحد پول سودان) بین مقامات محلی و افراد مختلف تقسیم شد و حدود ۵ میلیون یورو از آن خرج نیروهای واکنش سریع (مسئول سرکوب اعتراضات) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البشیر خاطرنشان کرد : ولیعهد سعودی به هیچ وجه تمایل نداشت کسی در داخل سودان متوجه ارسال این مبلغ شود و برای همین من پول های ارسالی را وارد خزانه دولت نکردم. ای کاش امروز هم جلسه محاکمه، پشت درهای بسته برگزار می شد تا اسمی از ولیعهد عربستان بُرده نمی شد.

جلسه محاکمه عمر البشیر رئیس جمهور پیشین سودان امروز (شنبه) به اتهام فساد، در اختیار داشتن ارز خارجی و تحصیل مال نامشروع برگزار شد.

 پولشوئی و حمایت مالی از تروریسم نیز از دیگر اتهاماتی است که به البشیر وارد شده است.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات البشیر نیز ۲ شهریور در خارطوم برگزار شد. قرار است جلسه بعدی دادگاه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) برگزار شود.

عمر البشیر فروردین ماه امسال در پی اعتراض های مردمی و ناآرامی‌هایی که به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان انجامید، از قدرت برکنار شد.

اعتراضات مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان آغاز شد اما به تدریج شکل سیاسی به خود گرفت و دولت عمر البشیر در ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش این کشور سرنگون شد.

به دنبال سرنگونی البشیر، ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست "عبدالفتاح البرهان" قدرت را در دست گرفت. اما مردم مخالف با حکومت نظامیان بودند و سرانجام پس از اعتراضات پی در پی ومذاکرات شورای نظامی با گروه های اپوزیسیون هفته گذشته یک شورای حاکمیتی متشکل از نظامیان و غیر نظامیان تشکیل شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان خبرگزاری رویترز محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه وارد این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود به روسیه سفر کرده است.

وی همچنین در نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با همتایان خود از روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال یکی از شهرهای این کشور میزبانی آن را برعهده دارد ، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه آمریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

رایزنی‌ احمدیان با مقامات کشورهای عضو سازمان شانگهایدبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم