Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در جمع علما و خطبای خراسانی، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، راهبرد حرکتی ما در ۴۰ سال دوم انقلاب است، گفت: ۴۰ سال اول، قدم اول و ۴۰ سال دوم، قدم دوم انقلاب است، راهبرد ۴۰ ساله دوم، این است که با توسعه تمدن اسلامی، زمینه ظهور ولایت عظما باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او  با تاکید بر اینکه کل راهبرد ما در ۴۰ سال دوم این است، ادامه داد: این رسالت تنها برای علما نیست، مربوط به همه نظام است و همه برنامه‌ریزی‌های سیاسی، فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی، باید در راستای این حقیقت باشد.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یعنی این مقصد حرکت گام دوم و ۴۰ ساله دوم انقلاب است؛ رهبر انقلاب در این بیانیه، هم مقصد را تعیین کردند، هم راهبرد و رسالت ما را مشخص کرده‌اند، اما آنچه در بیانیه گام دوم معرفی می‌کنند، راهکار‌های توسعه تمدن اسلامی است که باید دنیا را متوجه اسلام کنیم.   بررسی راه‌های ادامه سیادت و آقایی غرب در قرن ۲۱  آیت‌الله علم‌الهدی به برگزاری همایشی در اواخر قرن بیستم در دانشگاه لیون فرانسه اشاره کرد و افزود: تمام سیاست‌ مداران و کارشناسان برجسته دنیا در این همایش، راه‌های ادامه سیادت و آقایی غرب در قرن ۲۱ را بررسی کردند و نظریات مختلفی ارائه شد، اسحاق رابین در این همایش گفت قرن ۲۱، قرن زور و قدرت نیست، قرن ۲۱، قرن فرهنگ، تمدن و ایدئولوژی است.

او ادامه داد: اسحاق رابین استدلال کرد که در توسعه ارتباطات، مرز‌های فرهنگی تمام اقوام، اقلیم‌ها و ملت‌ها درهم شکسته شده، قرن ۲۱ در عرصه جهان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در عرصه رقابت قرار می‌گیرد و در این رقابت، فرهنگ و تمدن برنده اسلام است؛ چراکه تمدن اسلامی و معارف اسلامی، با فطرت مردم ارتباط دارد، آموزه‌های فرهنگی اسلام با فطرت انسان‌ها سازگار است از این رو این فرهنگ و تمدن بر همه فرهنگ‌ها مسلط می‌شود، غرب اگر می‌خواهد سیادت خود را در این قرن حفظ کند، باید اسلام را براندازی کند.   فراهم کردن زمینه ظهور بر اساس بیانیه گام دوم

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اول انقلاب حرف‌های زیادی مطرح بود که جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد و مسئولیت آن را کسی به عهده نمی‌گیرد، گفت: سختی‌ها، کمبود‌ها و مشکلات مدیریتی داخلی‌مان محفوظ، اما در دور نمای ۴۰ سالی که از انقلاب گذشت، به این اوج رسیدیم پس اگر رسالتمان را بر اساس بیانیه گام دوم عمل کنیم، فراهم کردن زمینه ظهور شدنی است و اگر انجام ندهیم، حجتی در برابر امام زمان نداریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به خاطره جلیلی در مذاکرات هسته ای ۱+۵ در ترکیه، افزود: همه دنیا می‌خواهد ما نباشیم، از آن‌طرف اوج اقتدار و جریانی که برای ما پیش آمده و از این‌طرف، دشمنی جهانی با اسلام و پیغمبر، ما ماندیم وسط، هیچ جبهه‌ای در جهان اسلام در دفاع از پیغمبر وجود ندارد، جریان مقاومت، جریان وابسته به انقلاب است که در سوریه، یمن، لبنان و دیگر نقاط شکل‌گرفته است.

او  رسانه منبر را یکی از مؤثرترین تریبون‌ها دانست و ادامه داد: امروز روی کره زمین، هیچ تریبون و میکروفونی در عالم، پر سابقه‌تر از منبر و روضه‌خوانی نیست، اینکه رسانه‌ها دست غرب است که با شگرد‌های هنری و سینما چنین و چنان می‌کنند، بی‌اثر نیست، اما باید بدانیم هنر منبر، قوی‌ترین و پر سابقه‌ترین جریان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هنر سینما مفید و اثرگذار است، با یک آهنگ می‌شود عواطف و احساسات را زیر و رو کرد یا در عرصه تخریب و یا در عرصه مفید، درعین‌حال، تریبونی به نام منبر و جریان تبلیغی به نام منبر و روضه، اگر در رقابت با آن جریان‌ها قرار بگیرد، معتقدم پیش‌تر و برنده‌تر است.
بدون مطالعه منبر نروید آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هنر شما منبری و خطابه است، افزود: بدون مطالعه منبر نروید، میانگین مطالعه من برای خطبه‌های نماز جمعه ۴ ساعت است، گاهی بیشتر، گاهی کمتر، اما حتماً مطالعه می‌کنم، منبر رفتن بی‌مطالعه درست نیست.

او ادامه داد: تکه‌پاره حرف زدن ولو روایت معصوم باشد، تأثیرش از بین می‌رود، از بالا تا پایین منبر باید به هم ارتباط داشته باشد و این نظم، اثر منبر را افزایش می‌دهد؛ روی روضه‌ خوانی خود کار کنید، روضه‌خوانی هم مطالعه می‌خواهد، روضه شما باید به مطلب‌تان اتصال داشته باشد و لازمه اثرگذاری آن، مطالعه است.   انتهای پیام // ف. ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی رهبر انقلاب نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع
در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری
در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد
۵۳/۱/۱۷
سید علی خامنه‌ای »

کد خبر 849523 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد